اسپیس ایکساینترنتتکنولوژی

اسپیس ایکس در هفته چند دیش اینترنت استارلینک تولید ‌می‌کند؟

اسپیس ایکس این روزها سخت به دنبال توسعه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود و عرضه آن به مردم جهان است. در همین راستا، اخیرا اعلام شده که این شرکت در هفته حدود 5000 دیش استارلینک را برای دریافت امواج اینترنت ماهواره‌ای خود تولید ‌می‌کند.

برت جانسن، مدیرمالی اسپیس ایکس در خلال کنفرانس Satellite 2021 مریلند، ضمن اشاره به این حجم تولید هفتگی، اعلام کرد که این شرکت به دنبال افزایش میزان تولید خود در ماه‌های پیش رو است تا بتواند هرچه سریع‌تر به درخواست‌های بالای کاربران برای دریافت اینترنت استارلینک پاسخ دهد.

طبق آخرین اطلاعات، این شرکت تاکنون حدود 600 هزار سفارش را برای دریافت اینترنت استارلینک دریافت و ثبت کرده است. حال اگر اسپیس ایکس با همین روال ادامه دهد و تنها به تولید 5000 دیش در هفته بسنده کند، چیزی بیش از دو سال طول خواهد کشید تا بتواند تجهیزات اولیه این سفارش‌ها را تامین کند.

اما خوشبختانه طبق گفته‌های جانسن، این شرکت قصد دارد تا ظرف چند ماه آینده، تعداد تولیدات دیش‌های خود را تا چندین برابر حجم تولید فعلی افزایش دهد. با این حال، اسپیس ایکس اخیرا اعلام کرد که بحران کمبود تراشه بر تولید دیش‌های استارلینک تاثیرگذار بوده و این شرکت نتوانسته نیازهای خود را تامین کند.

از طرفی، تولید این دیش‌ها نیز هزینه‌بر است و اسپیس ایکس بهای هر دیش خود را برابر با 499 دلار تعیین کرده است. ناگفته نماند که در ابتدا، تولید هر دیش استارلینک چیزی حدود 3000 دلار برای اسپیس ایکس تمام ‌می‌شد که به تدریج، این شرکت توانست هزینه‌های تولید را کاهش دهد و ابتدا به 1500 دلار و سپس 1300 دلار تقلیل دهد.

ماه گذشته، گوین شاتول رئیس اسپیس ایکس اعلام کرد که هزینه‌های تولید دیش‌های استارلینک در آینده، پایین‌تر خواهد آمد. وی گفت هزینه تولید دیش‌هایی که این شرکت در اواخر سال تولید خواهد کرد، نصف هزینه تولید دیش‌های فعلی خواهد بود. وی اظهار امیدواری کرد که بتوان بازهم هزینه‌های تولید را در آینده کاهش داد.

حال سوالی که بر ذهن نقش ‌می‌بندد این است که آیا این کاهش هزینه‌ها، ‌می‌تواند قیمت 499 دلاری دیش‌های استارلینک را کاهش دهد یا خیر؟ و اینکه آیا مردم مناطق محروم، ‌می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای کمتر به چنین اینترنتی دسترسی پیدا کنند؟

اسپیس ایکس در هفته چند دیش اینترنت استارلینک تولید ‌می‌کند؟

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا