گوگل

به زودی می‌توان با جیمیل، تماس صوتی و تصویری برقرار کرد

گوگل به دنبال تبدیل کردن سرویس جیمیل به یک ابزار کاربردی‌تر و فراتر از یک بستر ارسال پیام است. این شرکت به‌تازگی از آغاز عرضه به‌روزرسانی تازه‌ای خبر داد که با دریافت آن، کاربران می‌توانند از طریق گوگل میت، با اپلیکیشن موبایلی جیمیل تماس برقرار کنند.

با این ویژگی، افراد می‌توانند در مواقعی که ارسال پیام‌ها با مشکل مواجه می‌شود، با همکاران و یا مخاطبان خود ارتباط راحت‌تر و سریع‎تری برقرار کنند. گوگل می‌گوید این قابلیت جدید می‌تواند به عنوان چت‌های «ناگهانی» اداری در یک محیط کار هیبریدی که کارمندان از خانه امور را انجام می‌دهند، مفید باشد.

با این تغییرات جدید، شاهد بازطراحی جیمیل خواهیم بود تا بتواند این فعالیت‌ها را در خود جای داد. از جمله این تغییرات می‌توان به اختصاص قابلیت Spaces برای صفحه این تماس‌ها و تغییر نام و توسعه کانال‌های چت روم به همراه جزییات کامل برای نمایش پیام‌ها اشاره کرد. همچنین با این تغییرات، استفاده و کار با جیمیل نیز بسیار راحت‌تر خواهد شد و کاربر می‌تواند به راحتی با قسمت‌های مختلفی همچون ایمیل، چت‌ها، Spaces و میت کار کند. ناگفته نماند که ابزارهای مربوط به ادمین‌ها و امنیت پلتفرم نیز توسعه خواهند یافت.

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های جدید، اضافه شدن گزینه‌ای است که به کاربر اجازه می‌دهد تا وضعیت خود را از میان حضور در محل کار، حضور مجازی یا آماده برای برقراری ارتباط از طریق گوگل میت انتخاب کند. گفته می‌شود که گوگل این روزها در حال توسعه اکوسیستم سخت‌افزار اپلیکیشن میت خود است.

این شرکت اخیرا از دو محصول به نام Series One Desk ۲۷ و Series One Board ۶.۴K پرده برداشت که برای استفاده راحت‌تر و کاربردی‌تر از گوگل میت در حین برقراری تماس‌های صوتی و تصویری طراحی شده‌اند.

به گفته گوگل، کاربران شرکت‌ها این تغییرات را از امروز روی جیمیل خود مشاهده خواهند کرد و قرار است در آینده نزدیک برای کاربران عادی جیمیل نیز عرضه شود.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا