اپلسامسونگشبکه‌های اجتماعی

آموزش انتقال تاریخچه چت‌های ‌واتساپ از آیفون به سامسونگ

‌واتساپ به تازگی قابلیت انتقال تاریخچه چت‌ها از دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل آی او اس به گوشی‌های اندروید سامسونگ را فراهم کرد.

سامسونگ در خلال رویداد Unpacked امسال خود که در ماه آگوست و با معرفی گوشی‌های جدید تاشو این شرکت همراه بود، از اضافه شدن این ویژگی کاربردی به گوشی‌های خود خبر داد و اعلام کرد که به زودی این قابلیت در اختیار کاربران دستگاه‌های این شرکت قرار خواهد گرفت.

تا پیش از این، انتقال تاریخچه چت‌ها از آی او اس به اندروید تقریبا غیرممکن بود؛ چرا که اطلاعات آی او اس در فضای ابری آی‌کلاد ذخیره می‌شد و اطلاعات دستگاه سامسونگ نیز در فضای ابری گوگل درایو؛ بنابراین راهی برای انتقال چت‌ها دستگاه‌هایی که به دو پلتفرم متمایز، مجهز بودند وجود نداشت.

با این حال، محدودیت‌ها یا نواقصی نیز در برای انتقال اطلاعات آیفون به گوشی‌های سامسونگ وجود دارد که در ‌واتساپ، آن را اینچنین توضیح داده است: اگر قصد انتقال از آیفون به گوشی اندروید سامسونگ را دارید، می‌توانید اطلاعات اکانت، تصویر پروفایل، چت‌های شخصی، چت‌های گروهی، تاریخچه چت، فایل‌های رسانه‌ای و تنظیمات خود را منتقل کنید اما تاریخچه تماس و نام قابل نمایش، منتقل نخواهد نشد.

علاوه بر این، قابلیت انتقال تنها در مرحله راه‌اندازی اولیه گوشی‌های جدید سامسونگ قابل استفاده است. همانطور که در توضیحات ‌واتساپ آمده، گوشی اندروید جدید باید برای اولین بار راه‌اندازی شود یا ریست فکتوری شده باشد تا اجازه مهاجرت داده شود.

گوشی‌های آیفون قدیمی‌نیز می‌بایست به نسخه 2.21.160.17  یا جدیدتر اپلیکیشن ‌واتساپ و گوشی‌های جدید سامسونگ نیز می‌بایست به نسخه 2.21.16.20 یا جدیدتر ‌واتس‌اپ مجهز باشند. همچنین در دستگاه جدید باید نسخه 3.7.22.1 یا جدیدتر اپلیکیشن SmartSwitch نصب شده باشد. فرآیند انتقال نیز از طریق کابل USB-C به لایتنینگ انجام خواهد شد.

نحوه انتقال تاریخچه چت‌های ‌واتس‌اپ از آیفون به گوشی جدید سامسونگ:

  • گوشی آیفون خود را روشن کرده و از طریق کابل، آن را به گوشی آیفون متصل کنید
  • دستورالعمل اپلیکیشن Smart Switch را دنبال کنید
  • سپس، کد QR را که در در صفحه نمایش گوشی سامسونگ ظاهر می‌شود، از طریق دوربین گوشی آیفون اسکن کنید
  • در گوشی آیفون، گزینه Start را انتخاب کرده و منتظر بمانید
  • فرآیند راه‌اندازی گوشی جدید سامسونگ را ادامه دهید
  • وقتی هوم اسکرین را مشاهده کردید، اپلیکیشن ‌واتس‌اپ را اجرا کرده و با همان شماره تلفنی که در گوشی قدیمی‌خود لاگین بودید، وارد اپلیکیشن شوید
  • گزینه Import را بزنید و منتظر بمانید تا فرآیند به اتمام برسد
  • فعالسازی دستگاه جدید خود را به پایان برسانید. اکنون به چت‌های ‌واتس‌اپتان دسترسی خواهید داشت

پس از اتمام این فرآیند، اطلاعات همچنان در گوشی آیفونتان باقی خواهد ماند مگر آنکه خودتان آن را حذف کنید. ‌واتس‌اپ اعلام کرد که اطلاعات انتقالی، در فضای ابری ذخیره نمی‌شود و این شرکت قادر به دیدن این اطلاعات نخواهد بود.

امکان انتقال تاریخچه چت‌های ‌واتس‌اپ از آیفون به سامسونگ فراهم شد

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا