تکنولوژیعکاسی

دوربین جدید RED با قابلیت فیلمبرداری 8k 120fps رونمایی شد

شرکت RED به‌تازگی از جدیدترین دوربین خود تحت عنوان V-Raptor ST با قابلیت فیلمبرداری 8K با نرخ 120 فریم بر ثانیه پرده برداشت.

محصولی که اولین عضو از سری محصولات DSMC3 این شرکت محسوب ‌می‌شود و قرار است با قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار (تنها برای بدنه) به فروش برسد. بدنه این دوربین سینمایی به نسبت مدل Komodo این شرکت، سبک‌تر شده و از سنسور جدید ۳۵.۴ مگاپیکسلی VV فول فریم بهره می‌برد.

این سنسور قادر است تا ۱۷ استاپ، محدوده دینامیکی داشته باشد و سرعت اسکنی با «کیفیت سینمایی» دوبرابر سریع‌تر از دیگر دوربین‌های این شرکت را ارائه دهد. به گفته RED، این دوربین قادر است ویدیوهای ۱۶ بیتی REDCODE RAW را با رزولوشن 8K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه ثبت کند.

همچنین برای ضبط ویدیوهای حرکات آهسته یا همان اسلو موشن نیز می‌توان این تنظیمات را به کیفیت 2K و نرخ ۶۰۰ فریم بر ثانیه تغییر داد. با توجه به مشخصات و جزییاتی که از V-Raptor ST ارائه شده، قطعا آنهایی که برای خرید دوربین Monstro 8K این شرکت که تنها تا ۶۰ فریم بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند، مبلغ ۶۰ هزار دلار را پرداخت کرده‌اند، از انتخاب خود پشیمان خواهند شد.

با این حال، دوربین جدید RED از قابلیت‌های دیگری نیز بهره می‌برد که از جمله آنها می‌توان به نمایشگر کناری برای تغییر تنظیمات و فن خنک‌کننده ۶۰ میلیمتری بی‌صدا اشاره کرد. همچنین چندین درگاه مختلف روی بدنه این دوربین تعبیه شده که شامل دو خروجی 12G-SDI، یک درگاه ۹ پین EXT، یک درگاه USB-C و یک کانکتور برای مانیتور می‌شوند.

همچنین V-Raptor ST از کارت‌های حافظه CFexpress ۲.۰ Type B سازگار است که در انتقال داده، تا سرعت 800MB/s را پشتیبانی می‌کنند. همانطور که پیشتر اشاره شد، قیمت بدنه این دوربین ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار تعیین شده که «پک استارتر» آن که به امکاناتی همچون نمایشگر ۷ اینچ لمسی، کارت ۶۶۰ گیگابایتی CFexpress و دو باتری مجهز شده، با قیمت ۲۹ هزار و ۵۸۰ دلار به فروش خواهد رسید.

دوربین RED V-Raptor ST با قابلیت فیلمبرداری 8k 120fps رونمایی شد

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا