شبکه‌های اجتماعیمتا

اجباری شدن ثبت تاریخ تولد در اینستاگرام

این اقدام در راستای حفاظت از افراد جوان و کم‌ سن‌وسال صورت می‌گیرد

اینستاگرام اخیرا از تمامی‌ کاربران خود خواسته تا اطلاعات مربوط به تاریخ تولد خود را در این اپلیکیشن ثبت کنند.

این شبکه اجتماعی محبوب اعلام کرد که این اقدام در راستای حفاظت از افراد جوان و کم‌ سن‌وسال برای استفاده از اینستاگرام صورت می‌گیرد. اگرچه از اواخر سال 2019، وارد کردن تاریخ تولد به یکی از الزامات ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در این اپلیکیشن تبدیل شد اما پیش از آن، چنین الزامی‌وجود نداشت و این تصمیم جدید شامل آن دسته از کاربرانی می‌شود که این اطلاعات را وارد نکرده‌اند.

حال طبق گفته اینستاگرام، طی «هفته‌های آتی» این شبکه اجتماعی از کاربرانی که تاریخ تولدشان ثبت نشده‌ است، درخواست می‌کند تا این اطلاعات را وارد کنند. اگرچه شاید بتوان در ابتدا، اعلان‌های مربوط به تاریخ تولد را نادیده گرفت و رد کرد، اما در نهایت همه کاربران مجبور به درج این اطلاعات خواهند بود.

گفته می‌شود که اینستاگرام از دو روش برای درخواست از کاربران به منظور ثبت تاریخ تولدشان استفاده خواهد کرد. در روش نخست، این اپلیکیشن نوتیفیکیشن مربوطه را «چندین بار» نمایش می‌دهد تا او را به این کار ترغیب کند. در روش دوم، این اعلان به صورت جداگانه و در قالب یک پیام هشدار نمایش داده می‌شود.

به گفته اینستاگرام، این پیام هشدار روی «محتواهای حساس» نمایش داده خواهد شد. حال اگر کاربر، باز هم نسبت به درج تاریخ تولد خود اقدام نکند، دیگر قادر به مشاهده برخی پست‌ها نخواهد بود. این شرکت همچنین اعلام کرد که از فناوری هوش مصنوعی برای تطبیق درستی و نادرستی اطلاعات مربوط به تاریخ تولد کمک خواهد گرفت.

در اینجا، ممکن است از کاربران خواسته شود تا درستی اطلاعات واردشده را اثبات کنند. در پیام منتشرشده از سوی اینستاگرام آمده است: در آینده، اگر کسی به ما بگوید که بالاتر از سن مشخصی است، اما فناوری (هوش مصنوعی) به ما بگوید که این موضوع صحت ندارد، گزینه‌هایی برای اثبات سن این کاربر به نمایش درخواهد آمد. در حال حاضر، این فرآیند در مراحل آغازین خود است و به زودی اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر خواهد شد.

این اقدامات اینستاگرام، جدیدترین تلاش‌های این شرکت برای ارتقای امنیت و قابلیت‌های مربوط به حفظ حریم خصصوصی کاربران کم سن‌وسال محسوب می‌شود. این شبکه اجتماعی محبوب، پیشتر نیز اعلام کرد تغییراتی را در پلتفرم خود اعمال کرده که اکانت این افراد، به صورت پیش‌فرض خصوصی خواهد بود و در برابر تبلیغات‌کنندگان نیز مصون خواهند ماند.

علاوه بر این، اینستاگرام اخیرا قابلیتی را معرفی کرد که بر اساس آن، افراد غریبه قادر به ارسال پیام به نوجوانان و کاربران کم سن‌وسال این شبکه اجتماعی نخواهند بود. در کنار این موارد، نباید از اقدام این شرکت در راه‌اندازی نسخه جدیدی از اینستاگرام برای کاربران زیر 13 سال نیز گذشت که البته حرف‌وحدیث‌های زیادی پیرامون آن مطرح است.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا