اپل

آیفون ۱۳ با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای عرضه می‌شود

اگرچه هنوز چند هفته‌ای به زمان رونمایی از آیفون‌های جدید اپل باقی مانده اما مینگ-چی کو، افشاگر معروف اطلاعات محصولات اپل مدعی شد که آیفون ۱۳ به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای برای برقراری تماس مجهز خواهد بود.

این کارشناس فناوری در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران نوشت که آیفون ۱۳ به لطف برخورداری از تراشه سفارشی X۶۰، قادر به برقراری ارتباط مسقیم با ماهواره‌های مستقر در مدار نزدیک به زمین (LEO) خواهد بود.

در حال حاضر، ایلان ماسک و شرکت تحت هدایت وی یعنی اسپیس ایکس، ماهواره‌های متعددی متعلق به پروژه استارلینک خود را در مدار نزدیک زمین مستقر کرده‌اند تا بتوانند امکان عرضه اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای را برای کاربرانی از سراسر جهان فراهم کنند.

اما استارلینک تنها شرکتی نیست که ماهواره‌های خود را روانه مدار نزدیک زمین کرده؛ شرکت‌های دیگری همپون وان‌وب و Hughesnet نیز که رقیبی برای استارلینک محسوب می‌شوند، سعی دارند تا با همکاری یکدیگر، اینترنت ماهواره‌ای را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

همچنین شرکت Immarsat نیز اخیرا از تصمیم خود برای پرتاب ماهواره‌هایی جدید به منظور تقویت شبکه ۵G در مناطق بیشتری از کره زمین خبر داد. اما در این بین شاید شرکت گلوبال‌استار (Globalstar) به اپل و ادعای مطرح شده توسط مینگ-چی کو مرتبط باشد.

در همین رابطه، کوالکام اوایل امسال اعلام کرد که تراشه X۶۰ این شرکت از فناوری باند n۵۳ گلوبال‌استار پشتیبانی می‌کند. پیشتر نیز طبق گفته 3GPP، باند n۵۳ را به عنوان یک باند ۵G تایید کرده بود.

اگر این شایعه درست باشد، تراشه X۶۰ کوالکام به قابلیت جدیدی از ارتباط ۵G مجهز خواهد بود که ترکیبی از فناوری‌های جدید ارتباطی را در خود جای داده است. قابلیت ۵G در مدار نزدیک زمین می‌تواند در مناطقی که دسترسی آسانی به اینترنت پرسرعت وجود ندارد، بسیار کاربردی و گره‌گشا باشد.

اگرچه هنوز این ادعا تایید و یا رد نشده، اما اگر درست باشد باید دید که چنین قابلیتی، چه تاثیری بر مصرف شارژ باتری گوشی‌های آیفون ۱۳ خواهد داشت.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا