مایکروسافت

نصب ویندوز 11 روی سیستم‌‌های قدیمی هم امکان‌پذیر است

مایکروسافت ساعاتی پیش اعلام کرد که دارندگان رایانه‌‌های قدیمی هم می‌توانند ویندوز 11 را روی سیستم خود نصب کنند.

اگرچه این شرکت همچنان به کاربران توصیه ‌‌می‌کند تا حداقل مشخصات مورد نیاز معرفی‌شده را برای نصب ویندوز 11 رعایت کنند، اما این محدودیت برای آن دسته از کاربرانی است که ‌‌می‌خواهند از طریق دریافت و نصب آپدیت، سیستم مجهز به ویندوز 10 خود را به ویندوز 11 به‌روزرسانی کنند.

این یعنی افرادی که از دستگاه‌‌هایی با پردازنده‌‌های قدیمی استفاده ‌‌می‌کنند، نباید دکمه به‌روزرسانی را بزنند بلکه ‌‌می‌بایست فایل ایزوی ویندوز 11 را دانلود و آن را به صورت دستی نصب کنند. مایکروسافت در ماه ژوئن امسال، حداقل مشخصات مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 را اعلام و مشخص کرد که تنها پردازنده‌‌های نسل هشتم اینتل و مدل‌‌های بعد از آن، قادر به اجرای این نسخه از ویندوز  خواهند بود.

حال این شرکت ‌‌می‌گوید که این محدودیت‌‌ها، عمدتا برای کسب‌وکارها و شرکت‌‌هاست و کاربران عادی ‌‌می‌توانند با مسئولیت خود، ویندوز 11 را سیستمشان نصب کنند؛ البته این شرکت هیچ تضمینی در قبال سازگار درایورها و عملکرد کلی سیستم نمی‌دهد و نصب ویندوز 11 بدین شیوه را تبلیغ یا پیشنهاد نمی‌کند.

همچنین این شرکت اعلام کرد سیستم‌‌هایی که از این طریق، به ویندوز 11 مجهز شوند، احتمالا به‌روزرسانی‌‌های ویندوز حتی آپدیت‌‌های امنیتی را دریافت نخواهند کرد. در کل، این تصمیم مایکروسافت ‌‌می‌تواند میلیون‌‌ها پی‌سی را به جمع دستگاه‌‌های مجهز به ویندوز 11 اضافه کند.

به گفته مایکروسافت، حداقل مشخصات سیستمی‌ که قرار است از طریق دانلود فایل ایزوی ویندوز 11 به این نسخه به‌روزرسانی شود، ‌‌می‌بایست بدین قرار باشد: پردازنده 64 بیتی با سرعت کلاک حداقل یک گیگاهرتزی و دو هسته پردازشی، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی.

علاوه بر این، مایکروسافت تغییراتی را نیز در حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 اعمال و پردازنده‌‌های بیشتری را به این فهرست اضافه کرده است. طبق گفته این شرکت، پردازنده‌‌های سری X و Xeon W اینتل نیز به لیست چیپست‌‌های سازگار با ویندوز 11 اضافه شده‌اند. همچنین پردازنده اینتل Core 7820HQ نیز که در دل سرفیس استودیو 2 تعبیه شده، از ویندوز 11 پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، مایکروسافت مدعی شد که پردازنده 7820HQ تنها در دستگاه‌‌های پشتیبانی ‌‌می‌شود که دارای قابلیت DCH باشند.

مایکروسافت: نصب ویندوز 11 روی سیستم‌‌های قدیمی هم امکان‌پذیر است

در حال حاضر، ویندوز 11 به طور رسمی‌ روی دستگاه‌‌های مجهز به پردازنده‌‌های Zen 1 پشتیبانی نمی‌شود. طبق گفته مایکروسافت، این شرکت با همکاری AMD و پس از تجریه‌وتحلیل‌‌هایی که روی پردازنده‌‌های نسل اول AMD انجام داده، به این نتیجه رسیده تا این پردازنده‌‌ها به لیست پردازنده‌‌های قابل پشتیبانی اضافه نشوند.

اگرچه راهکارهایی برای نصب ویندوز 11 روی دستگاه‌‌های مجهز به این پردازنده‌‌های AMD وجود دارد، اما به گفته مایکروسافت، دستگاه‌‌هایی که حداقل مشخصات مورد نیاز را نداشته باشند، احتمال کرش کردن ویندوز در آن‌‌ها حدود 52 درصد بیشتر است. این در حالی است که در دستگاه‌‌های دارای حداقل مشخصات مورد نیاز، تا 99.8 درصد کرشی اتفاق نمی‌افتد.

مایکروسافت قصد دارد تا اپلیکیشن PC Health Check خود را با اطلاعات جدید مرتبط با پردازنده‌‌های سازگار اینتل به‌روزرسانی کند و دقیق‌تر توضیح دهد که چرا سیستم‌‌های مختلف قادر به دریافت ویندوز 11 نخواهند بود.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا