اپلگوگل

طعنه گوگل به «جانی آیو» در ویدیوی تبلیغاتی پیکسل 5A + ویدیو

گوگل ساعاتی پیش عرضه جدیدترین محصول خود یعنی پیکسل 5A را با قیمت 499 دلار آغاز کرد و به همین مناسبت، اهالی مانتین ویو یک ویدیوی تبلیغاتی دو دقیقه‌ای را برای برجسته کردن یکی از قابلیت‌های سخت‌افزاری این گوشی منتشر کردند.

این قابلیت، بدنه ضدآب یا نمایشگر بزرگ و یا حتی باتری بزرگ‌تر نیست؛ بلکه صرفا در مورد جک هدفون است. در این ویدیو، گوینده مدام و به سبک و سیاق جانی آیو، طراح ارشد سابق اپل، از عبارت «این دایره» استفاده ‌می‌کند.

همانطور که مشاهده ‌می‌کنید، گوگل به شیوه‌ای متفاوت و عجیب، ورودی یا همان جک هدفون را در این ویدیو تبلیغ کرده که شاید نمونه آن را هرگز در دنیای فناوری ندیده‌ایم. در این ویدیو، گوگل از صحنه‌هایی از فضا و ایستگاه فضایی استفاده شده تا احساس رضایت حاصل از اتصال هدفون به جدیدترین گوشی گوگل را نمایش دهد.

از جمله قسمت‌های جالب این ویدیو، اشاره به اصطلاحات و مشخصات فنی این جک هدفون است که به گفته راوی، پیکسل 5A به گونه‌ای طراحی شده که ‌می‌تواند از ارتباط‌های 1.8 اینچی سه قطبی TRS و چهار قطبی TRRS پشتیبانی کند.

همچنین در ادامه به ساخت متقارن و تکنولوژیکی جک هدفون پیکسل 5A اشاره و عنوان شده که «اگرچه شاید این موضوع کم‌اهمیت به نظر برسد، اما از لحاظ فنی، همان چیزی است که باید باشد.»

همچنین راوی این تبلیغ دو دقیقه‌ای، جک هدفون پیکسل 5A را «یک دستاورد باشکوه برگرفته از گذشته و سوق‌دهنده به آینده» توصیف ‌می‌کند.

اما نکته قابل تامل در خصوص این ویدیو اینجاست که طبق گفته گوگل، «آینده» متعلق به این گوشی میان‌رده این شرکت خواهد بود؛ چراکه گوشی‌های پرچمدار جدید گوگل یعنی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو فاقد «این دایره» هستند و جالب‌تر آنکه این ویژگی حتی در مدل‌های قدیمی‌ این شرکت همانند پیکسل 2 و پیکسل 3 نیز وجود نداشت.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا