لپ‌تاپهواوی

هواوی لپ‌تاپ‌های تجاری سری MateBook B را معرفی کرد

پردازنده اینتل نسل 11 آماده نصب ویندوز 11

شرکت هواوی به تازگی ترکیب جدیدی از لپ تاپ‌های خود را تحت سری MateBook B معرفی کرده که برای کاربردهای تجاری و طیف‌های مختلفی از نیازهای معمولی تا حرفه‌ای طراحی شده‌اند. لپ تاپ‌های میت بوک سری B به تراشه امنیتی TPM 2.0 نیز مجهز شده‌اند تا در سه مدل MateBook B3، MateBook B5 و MateBook B7، با کانفیگ‌های مختلف به فروش برسند. با این تراشه، این لپ‌تاپ‌‎ها گزینه‌ای کامل برای نصب ویندوز 11 خواهند بود.

Huawei MateBook B7

با توجه به مشخصات لپ تاپ میت بوک B7 مباید آن را لپ‌تاپی بروز و قدرتمند دانست که در دسته محصولات رده‎بالا جای می‎گیرد. هواوی نمایشگر 13.9 اینچی این دستگاه را به پنلی با فناوری ساخت LTPS مجهز کرده که قادر است تصاویر را با رزولوشن 3K برای کاربران به نمایش بگذارد.

هواوی لپ‌تاپ‌های تجاری سری MateBook B را معرفی کرد

از دیگر خصوصیات نمایشگر این دستگاه می‌توان به پوشش 100 درصدی فضای رنگی sRGB، نسبت تصویر 3:2 و نسبت نمایشگر به بدنه 91 درصدی اشاره کرد.

هواوی برای قدرت بخشیدن به MateBook B7، از پردازنده نسل یازدهمی Core i7-1165G7 اینتل استفاده کرده که آن را یک حافظه رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 همراهی می‌کند. برای تامین انرژی این سخت‌افزار قدرتمند نیز یک باتری 56 وات‌ساعتی در نظر گرفته شده و برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیز سرعت بالای یک ماژول حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت تضمین کننده بهترین کیفیت استفاده از دستگاه برای سناریوهای مختلف خواهد بود.

Huawei MateBook B5

لپ تاپ میت بوک B5 که به نوعی در کلاس میان رده جای می‎گیرد مدل دیگری است که شرکت هواوی به صورت رسمی معرفی نموده است. این لپ‎تاپ زیبا از یک نمایشگر 14 اینچی IPS با قابلیت نمایش محتوا تحت رزولوشن 2160 در 1440 پیکسل برخوردار بوده و با پوشش 100 درصد فضای رنگی RGB، تصاویری با تن رنگی واقعی و شاداب را به کاربران ارائه می‌کند.

هواوی لپ‌تاپ‌های تجاری سری MateBook B را معرفی کرد

MateBook B5 مانند برادر بزرگ‌ترش از پردازنده نسل یازدهمی Core i7-1165G7 بهره برده که بهبود امنیت آن را یک تراشه TPM 2.0 تضمین می‌کند. علاوه بر این، یک کارت گرافیک انویدیا GeForce MX350 با ظرفیت 2 گیگابایت برای انجام بهتر کارهای گرافیکی برای آن در نظر گرفته شده است.

دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری لپ تاپ هواوی میت بوک B5 را باید در حافظه رم 16 گیگابایتی از نوع  LPDDR3، 512 گیگابایت حافظه SSD و باتری 56 وات‌ساعتی خاصه کرد.

MateBook B5 برای اتصال از فناوری‌های بلوتوث 5.0 و Wi-Fi 6 برخوردار است و درگاه‌های USB A 3.0، USB 2.0 تایپ A، پورت HDMI و جک هدفون 3.5 میلی‌متری در بدنه دستگاه تعبیه شده‌اند.

Huawei MateBook B3

حال نوبت به آن رسیده تا ویژگی‌های لپ تاپ اقتصادی حاضر در ترکیب این سری یعنی میت بوک B3 را مرور کنیم. این لپ تاپ از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با وضوح Full HD بهره می‌برد که با فناوری IPS ساخته شده و به دلیل مات بودن و اندازه بزرگ، برای تماشای محتوای ویدئویی مناسب است.

MateBook B3 به دلیل ضخامت کم و وزن تنها 1.38 کیلوگرمی، حمل پذیری بسیار منعطفی داشته و در زیر پوسته خود از پردازنده نسل یازدهمی Core i7-1165G7 به همراه تراشه امنیتی TPM 2.0 استفاده می‌کند. این لپ تاپ که از ویندوز 10 برخوردار است، تمامی فناوری‌های ارتباطی و پورت‌های مورد نیاز کاربران تجاری را در خود دارد. همچنین با توجه به اعلام شرکت مایکروسافت مبنی بر لزوم نصب این تراشه امنیتی برای بهترین عملکرد ویندوز 11، می‎توان آن را اولین لپ‎تاپ هواوی با قابلیت نصب ویندوز 11 به صورت کامل دانست.

قیمت و زمان عرضه

هواوی لپ تاپ‌های میت بوک سری B را هم‌اکنون در کشور چین به فروش می‌رساند اما مسلماً طی ماه‎های آینده برنامه عرضه جهانی آنها نیز اعلام خواهد شد. سه مدل MateBook B3، MateBook B5 و MateBook B7 به ترتیب معادل 848 دلار، 925 و 1079 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند که با توجه به ویژگی‎ها و مشخصات آنها قیمت‎های بسیار مطلوبی به نظر می‎رسند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا