بازیسونی

عرضه مدل جدید پلی استیشن ۵ با وزن کمتر آغاز شد

سونی به تازگی و در سکوت خبری، عرضه مدل جدید و بهبودیافته‌ای از کنسول بازی پلی استیشن ۵ را آغاز کرد.

محصولی که طبق تصاویر منتشر شده، به پیچ جدیدی برای اتصال کنسول به پایه مجهز شده و می‌توان بدون نیاز به پیچ گوشتی و تنها با چرخاندن سَر این پیچ با دست، آن را باز کرد. وب‌سایت استرالیایی Press Start که در زمینه گیمینگ فعالیت دارد، اولین اطلاعات از این کنسول را منتشر کرد.

در گزارش این وب‌سایت آمده که مدل ارتقایافته پلی استیشن ۵ حدود ۳۰۰ گرم سبک‌تر از نسخه اصلی است اما مشخص نیست که این کاهش وزن، در ازای حذف کدام قطعه یا تغییر در چه بخشی به دست آمده است.

این مدل جدید با شماره مدل CFI-1102A در بازار عرضه می‌شود. این در حالی است که مدل اصلی با شماره مدل CFI-1000 به فروش می‌رسد. شواهد نشان می‌دهد که استرالیا اولین کشوری خواهد بود که این کنسول در آن عرضه خواهد شد و به دست گیمرها خواهد رسید.

اگرچه با پیچ جدیدی که برای پایه پلی استیشن ۵ جدید طراحی شده، می‌توان بدون نیاز به پیچ گوشتی، آن را باز کرد اما برای دسترسی به حافظه جداشدنی M. ۲ SSD در این کنسول، به پیچ گوشتی نیاز خواهید داشت.

سونی قصد دارد تا از طریق عرضه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، قابلیت تعویض حافظه SSD را در اختیار کاربران قرار دهد. این آپدیت که در حال حاضر، در مرحله آزمایشی و در اختیار تسترها قرار دارد، به امکانات دیگری همچون ارتقای رابط کاربری داشبورد پلی استیشن ۵، پشتیبانی از صدای سه بعدی برای اسپیکر تلویزیون‌ها و تمایز بهتر میان بازی‌های پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۴ مجهز خواهد بود.

عرضه مدل جدید پلی استیشن 5 با وزن کمتر آغاز شد

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا