ایلان ماسکتکنولوژیهوش مصنوعی

تسلا به دنبال ساخت یک ربات انسان‌نما

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اخیرا اعلام کرد که این شرکت در حال ساخت یک ربات انسان‌نما است و نمونه اولیه آن در سال آینده میلادی تولید خواهد شد.

برای این ربات انسان‌نما از تجربه و تخصص مهندسان تسلا در ساخت ربات‌های خودکار در کارخانه‌های این شرکت و همچنین برخی از قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرتبط با سیستم کمک راننده آتوپایلوت استفاده خواهد شد.

ایلان ماسک که بارها نسبت به ظهور هوش مصنوعی و عواقب آن ابراز نگرانی کرده بود، اعلام کرد که ربات تسلا بات (Tesla Bot)، دوست انسان‌ها خواهد بود و طراحی آن در سطح مکانیکی به گونه‌ای خواهد بود که می‌توان بر آن غلبه کرد.

در خصوص مشخصات این ربات نیز باید گفت قد آن حدود 1.73 سانتی‌متر خواهد بود و وزن آن نیز برابر با 56 کیلوگرم عنوان شده است. همچنین یک نمایشگر به جای صورت این ربات در نظر گرفته شده است. اسم رمزی که برای این ربات درون کارخانه استفاده می‌شود، اپتیموس (Optimus) است.

طبق آنچه در وب‌سایت تسلا در این باره آماده است: این ربات‌ها به گونه‌ای تولید می‌شوند که بتوانند کارهایی را که ممکن است برای انسان خطرناک، تکراری و یا خسته‌کننده باشند، انجام دهند. ایلان ماسک در جریان رویداد AI Day این شرکت تصاویری را نیز از این ربات برای علاقه‌مندان نمایش داد.

تسلا همه ساله در این رویداد، اطلاعاتی را در خصوص فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی و ابررایانه‌های این شرکت را که قرار است به زودی در نسل جدید خودروهای خودران مورد استفاده قرار گیرند، ارائه می‌دهد.

البته با نگاهی به سابقه تسلا، می‌توان ایده‌های مختلفی را اعم از شبکه سوپرشارژر خورشیدی، تعویض باتری و شارژرهای رباتیک را مشاهده کرد که صرفا روی کاغذ باقی ماندند و راه به دنیای واقعی پیدا نکردند. حال مشخص نیست که ربات انسان‌نمای تسلا بات نیز به چنین سرنوشتی دچار خواهد شد یا خیر.

تسلا به دنبال ساخت یک ربات انسان‌نما

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا