اپل

آیفون SE نسخه 5G اپل در راه است

اپل امسال تمامی‌ مدل‌های آیفون خود را مجهز به فناوری 5G عرضه خواهد کرد و طبق آخرین شنیده‌ها، نسل جدید آیفون SE این شرکت نیز در سال آینده میلادی، با این فناوری جدید ارتباطی وارد بازار خواهد شد.

اگرچه انتظار می‌رفت که امسال شاهد عرضه نسخه 5G آیفون SE باشیم، اما به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران از جمله مینگ-چی کو، تحلیگر ارشد محصولات اپل، این خواسته در سال 2022 محقق خواهد شد. بر این اساس، اصلی‌ترین ویژگی جدید در نسل جدید این گوشی اضافه شدن فناوری 5G خواهد بود.

با این تفاسیر، آنهایی که به دنبال تغییراتی جدید در طراحی این گوشی بودند، می‌بایست بیشتر از اینها صبر کنند. در همین رابطه، این تحلیلگر آی‌تی مدعی شد که مدل جدید آیفون SE از طراحی شبیه به آیفون 8 برخوردار خواهد بود و علاوه بر مجهز بودن به دکمه تاچ آیدی هوم، از پردازنده A14 یا A15 در آن استفاده خواهد شد.

اما به احتمال زیاد، اپل نسل جدید آیفون SE خود را مجهز به پردازنده جدید و قدرتمند A15 که قرار است در گوشی‌های سری آیفون 13 استفاده شود، وارد بازار خواهد شد. گفته می‌شود که از این پردازنده در تبلت آیپد مینی 6 نیز استفاده می‌شود.

طبق آخرین شنیده‌ها، آیفون SE مجهز به فناوری 5G با قیمت 399 دلار وارد بازار خواهد شد، چراکه اپل پیشتر قیمت‌های 499 و 599 دلار را برای مدل‌های آیفون 10آر و آیفون 11 در نظر گرفته بود. امسال نیز به احتمال زیاد و با عرضه مدل‌های آیفون 13، این شرکت قیمت آیفون 11 را به 499 دلار کاهش می‌دهد و آیفون 12 نیز با قیمت 599 دلار به فروش خواهد رسید.

همین مسئله می‌تواند توجیهی برای عدم تغییر طراحی و بی‌میلی اپل برای اختصاص هزینه‌های اضافی برای طراحی آیفون SE جدید باشد تا بتواند این گوشی را همچنان به عنوان یک ارزان‌ترین آیفون 5G وارد بازار کند.

پیش‌بینی می‌شود که این گوشی جدید بتواند فروش بالایی را در بازار تجریه کند و رکورد درآمدی جدیدی را برای اپل به ارمغان آورد. طبق برآوردهای سامیک چترجی، از تحلیلگران شرکت JP Morgan، اپل در سال آینده 246 میلیون دستگاه گوشی آیفون را به فروش خواهد رساند که رکوردی جدید برای این شرکت محسوب می‌شود و بخش عمده‌ای از این فروش به آیفون SE جدید اختصاص خواهد داشت.

با توجه به رشد فناوری 5G در طی ماه‌های اخیر، این روزها بسیاری از خریداران به دنبال انتخاب گوشی هوشمندی مجهز مجهز به این فناوری هستند و آیفون SE جدید 399 دلاری می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید باشد.

اگرچه در بازار گوشی‌های 5G اندروید ارزان‌تری نیز پیدا می‌شود، اما این گوشی‌ها از لحاظ عملکرد و قابلیت‌های پردازشی، قابل رقابت با آیفون SE جدید نخواهند بود. در این میان، برخی از منابع خبری نیز از تصمیم اپل برای عرضه محصولی تحت عنوان آیفون SE پلاس خبر داده‌اند که از طراحی نزدیک به آیفون 12 و آیپد ایر 4 برخوردار و به سنسور تاچ آیدی کناری بدنه مجهز خواهد بود.

فعلا اطلاعات اندکی در خصوص این شایعه منتشر شده و به نظر می‌رسد که این طرح، حداقل برای سال آینده محقق نخواهد شد.

 

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا