آمازون

فروشگاه‌‌های فیزیکی آمازون به زودی افتتاح ‌‌می‌شود

به نظر ‌‌می‌رسد که آمازون این روزها در حال آماده‌سازی مقدمات راه‌اندازی چند فروشگاه بزرگ در برخی از مناطق ایالات متحده است.

وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی در این رابطه نوشت که اولین فروشگاه‌‌های فیزیکی آمازون در ایالت‌‌ها اوهایو و کالیفرنیا احداث خواهد شد و محصولاتی همچون لباس، وسایل خانه و دستگاه‌‌های الکترونیکی از برندهای مطرح جهان در آن عرضه خواهد شد.

گفته ‌‌می‌شود که در این فروشگاه‌‌ها، محصولات برند آمازون نیز در کنار سایر اقلام به فروش خواهند رسید. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست اما شنیده‌‌ها حاکی از آن است که این فروشگاه‌‌ها در فضایی به مساحت تقریبی 2800 متر مربع برپا خواهند شد که حدود یک سوم مساحت فروشگاه‌‌های متعلق به برندهای بزرگ است.

آمازون در حالی وارد این حوزه یعنی فروشگاه‌‌های فیزیکی کالا شد که همه‌گیری ویروس کرونا و عدم مراجعه افراد برای خرید حضوری اقلام و کالاها، بسیاری از فروشگاه‌‌های بزرگ دنیا را به ورشگستگی کشاند. در این میان، اوضاع برای آمازون کاملا متفاوت بود و این شرکت بیشترین رشد را از آغاز همه‌گیری تجربه کرد و چندین میلیون دلار به دارایی‌‌های جف بزوس، بنیانگذار آمازون اضافه شد.

البته تصمیم آمازون برای احداث فروشگاه‌‌های فیزیکی به قبل از شیوع ویروس کرونا بر‌‌می‌گردد. این شرکت پیشتر و در سال 2015، اولین قدم‌‌ها را برای احداث چنین فروشگاه‌‌هایی برداشت و در سال 2017 نیز شرکت Whole Foods را با قرادادی به ارزش 13.4 میلیارد دلار به زیرمجموعه خود اضافه کرد.

اخیرا نیز این شرکت فروشگاه‌‌هایی را تحت عنوان Amazon Go در آمریکا و بریتانیا راه‌اندازی کرد که فاقد صندوق‌ است و افراد پس از انتخاب کالاهای خود ‌‌می‌تواند بدون نیاز به انتظار در صف‌‌های صندوق، از فروشگاه خارج شوند. در این روش، از فناوری‌‌های پیشرفته‌ای برای اضافه کردن هزینه اجناس خریداری شده به حساب کاربری افراد استفاده ‌‌می‌شود.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

‫739 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا