سامسونگ

هر آنچه باید در مورد گلکسی واچ ۴ سامسونگ بدانید

سامسونگ ساعاتی پیش از دو مدل از جدیدترین ساعت هوشمند خود به نام‌های گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک پرده برداشت.

در این ساعت‌ها دیگر خبری از پلتفرم تایزن سامسونگ نیست و جای خود را به Wear OS گوگل که نتیجه همکاری میان این دو شرکت است، داده است. و اما در خصوص مشخصات این دو محصول باید گفت که گلکسی واچ ۴ شباهت زیادی به واچ اکتیو ۲ دارد و گلکسی واچ ۴ کلاسیک نیز به گلکسی واچ ۳ شبیه است و قرار است جای این دو محصول را در بازار بگیرند.

سامسونگ در مدل گلکسی واچ ۴ از کیس‌هایی آلومینیومی‌به ابعاد ۴۰ و ۴۴ میلیمتری استفاده کرده است. ضخامت بدنه این ساعت نیز برابر با ۹.۸ میلیمتر عنوان شده است. گلگسی واچ ۴ در نسخه ۴۰ میلیمتری، به یک نمایشگر ۱.۲ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۳۹۶ در ۳۹۶ و قابلیت نمایشگر «همیشه روشن» مجهز شده است. در مدل ۴۴ میلیمتر این ساعت نیز از نمایشگر ۱.۴ اینچی امولد با رزولوشن ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل استفاده شده است.

نسخه گلکسی واچ کلاسیک نیز در دو اندازه ۴۲ و ۴۶ میلیمتری عرضه خواهد شد. مدل ۴۲ میلیمتری از نمایشگر ۱.۱۹ اینچی سوپرامولد با رزولوشن ۳۹۶ در ۳۹۶ بهره می‌برد و مدل ۴۶ میلمتری گلکسی واچ ۴ کلاسیک نیز به نمایشگر ۱.۴ اینچی با رزولوشن ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل مجهز شده است. همچنین در مدل‌های گلکسی واچ ۴ از حاشیه چرخشی استفاده شده است.

گلکسی واچ 4

جدای از سایز بدنه و اندازه نمایشگر، هر دو نسخه از گلکسی واچ ۴ به مشخصات فنی یکسانی مجهزند. طبق گفته سامسونگ، بار پردازشی این ساعت‌ها را پردازنده دو هسته‌ای Exynos W۹۲۰ به دوش می‌کشد و در کنار آن یک رم ۱.۵ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی تعبیه شده است.

این پردازنده می‌تواند تا ۲۰ درصد توان پردازشی بیشتر را به نسبت پردازنده قبلی این شرکت به ارمغان آورد. تمامی‌مدل‌های گلکسی واچ ۴ از ارتباط LTE، وای‌فای، NFC و جی‌پی‌اس و ویژگی ارتباطی ماهواره‌ای Beidou پشتیبانی می‌کنند.

سامسونگ در این ساعت از سنسوری جدید به نام BioActive استفاده کرده که در واقع، سه حسگر را در دل خود جای داده است. حسگر نخست، حسگر اپتیکال PPG مربوط به پایش ضربان قلب است که عملکرد قلب در حین ورزش و یا در طول روز رصد می‌کند. این سنسور همچنین میزان اکسیژن موجود در خود را نیز ردیابی می‌کند.

حسگر دوم حسگر ضربان قلب ECG است که می‌تواند عملکرد دقیق‌تری را به نسبت حسگر قبلی در درصد ضربان قلب ارائه دهد. همچنین این حسگر قادر است علائم مربوط به بیماری‌های قلبی را نیز تشخیص دهد. حسگر سوم حسگر BIA نام دارد که ساختار و ترکیب بافت بدن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

گلکسی واچ 4

همچنین زمانی که کاربر، انگشت خود را روی الکترودهایی که روی دکمه‌های فیزیکی گلکسی واچ ۴ قرار دهد، این ساعت می‌توان اطلاعاتی را در خصوص عضلات، حجم چربی، میزان آب بدن، نرخ متابولیک پایه و غیره ارائه دهد.

سامسونگ همچنین قابلیت تشخیص خروپف را نیز به این ساعت اضافه کرده که قادر است سطح اکسیژن خود در حین خواب را اندازه‌گیری کند. ویژگی دیگر این ساعت SmartTrack نام دارد که بیش از ۱۰۰ حرکت ورزشی را در خود جای داده و می‌تواند اطلاعات مربوط به ضربان قلب و کالری فرد در حین ورزش را روی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ نمایش دهد.

اما ویژگی بارز این گوشی، استفاده از Wear OS به جای پلتفرم تایزن است. سامسونگ در ساخت این نسخه جدید از پلتفرم Wear OS با گوگل همکاری داشته و رابط کاربری این پلتفرم نیز همان One UI Watch سامسونگ است.

با اضافه شدن Wear OS، کاربران به اپلیکیشن‌های پلی استور گوگل دسترسی خواهند داشت و برنامه‌هایی همچون گوگل مپس، گوگل پِی، یوتیوب موزیک و گوگل اسیستنت در این ساعت به صورت پیش‌فرض نصب شده است.

گلکسی واچ 4

به گفته سامسونگ، گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک تنها با گوشی‌هایی سازگار خواهند بود که از اندروید ۶ و نسخه‌های بعد از آن و همچنین حافظه رم حداقلی ۱.۵ گیگابایتی برخوردار باشند. این در حالی است که ساعت‌های قبلی سامسونگ، حتی با آیفون‌ها نیز سازگار بودند.

در خصوص طول عمر باتری این ساعت‌ها نیز باید گفت که نسخه‌های ۴۴ و ۴۶ میلیمتری به باتری ۳۶۱ میلی‌آمپری مجهزند و مدل‌های ۴۰ و ۴۲ میلیمتری از باتری ۲۴۷ میلیمتری بهره می‌برند. سامسونگ اعلام کرد که تمامی‌این مدل‌ها می‌توانند تا ۴۰ ساعت شارژ را در خود نگه دارند. همچنین حدود دو ساعت طول خواهد کشید تا شارژ باتری از صفر به ۱۰۰ درصد برسد. طبق ادعای سامسونگ، با یک شارژ ۳۰ دقیقه‌ای، می‌توان تا ۱۰ ساعت از این ساعت استفاده کرد.

گلکسی واچ 4

سامسونگ برای این ساعت‌ها، قیمت‌های زیر را اعلام کرده است:

  • گلکسی واچ ۴ (۴۰ میلیمتری، بلوتوث): ۲۴۹ پوند
  • گلگسی واج ۴ (۴۰ میلیمتری، ۴G): ۲۸۹ پوند
  • گلکسی واچ ۴ (۴۴ میلیمتری، بلوتوث): ۲۶۹ پوند
  • گلگسی واچ ۴ (۴۴ میلیمتری، ۴G): ۳۰۹ پوند

 

  • گلکسی واچ ۴ کلاسیک (۴۲ میلیمتری، بلوتوث): ۳۴۹ پوند
  • گلگسی واج ۴ کلاسیک (۴۲ میلیمتری، ۴G): ۳۸۹ پوند
  • گلکسی واچ ۴ کلاسیک (۴۶ میلیمتری، بلوتوث): ۳۶۹ پوند
  • گلگسی واچ ۴ کلاسیک (۴۶ میلیمتری، ۴G): ۴۰۶ پوند

منبع
Wareable

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا