تکنولوژی

ربات‌ها کمبود نیروی‌ انسانی در رستوران‌ها را جبران می‌کنند

پس از پاندمی کرونا، تمامی جنبه‌های زندگی مدرن دستخوش تغییر شده و در این میان صنعت خدمات غذایی یکی از حوزه‌هایی بوده که بیشترین تغییر را تجربه کرده است. تقریبا در یک سال و نیم گذشته، هر چیزی که به غذا مرتبط می‌شد، دستخوش تغییر شد. خرید آنلاین محصولات غذایی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از فست فودها، سالن‌های غذاخوری خود را تعطیل کردند و برای ادامه فعالیت، شیوه ارائه غذا به صورت بیرون‌بر یا تحویل سفارش به مشتریان را در دستور کار قرار دادند. آنهایی هم که توانایی و تمایلی برای وفق دادن خود با شرایط جدید را نداشتند، کم‌کم از این کسب‌وکار خارج شدند.

مجموع این اتفاقات، باعث آشفتگی بازار کار در این صنعت شده و بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف اعم از مشخص نبودن ساعات کاری و دستمزد پایین، دیگر تمایلی به ادامه کار در رستوران‌ها ندارند. این موضوع صاحبان رستوران‌ها و مدیران را بر این داشت تا شیوه مدیریت کسب‌وکار خود را مورد بازنگری قرار دهند. در همین رابطه، سال گذشته، مجموعه فروشگاه‌های آمریکایی عرضه همبرگر وایت کستل (White Castle)، در آشپزخانه برخی از فروشگاه‌های خود از یک ربات برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده کرد. این ربات که Flippy نام دارد، توسط مهندسان شرکت Miso Roborics طراحی شده و قادر است ۲۳ ساعت در روز کار کند. عملکرد آزمایشی این ربات به گونه‌ای بوده که توانسته رضایت مدیران وایت کستل را جلب کند. به همین دلیل این شرکت اخیرا اعلام کرد که ۱۰ رستوران دیگر خود را نیز به این رباتها مجهز خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که با توجه به بی‌میلی نیروی کار انسانی برای انجام برخی امور و همچنین اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در جهان، بسیاری از رستوران‌ها و فست فودها، درهای خود را به روی ربات‌ها باز کنند. ربات‌هایی که این روزها دیگر هزینه‌های خرید و استفاده از آنها نیز کاهش یافته و می‌توانند جایگزین خوبی برای نیروی کار انسانی باشند.

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا