بازیسونی

کمبود کنسول پلی استیشن 5 چه زمانی به پایان می‌رسد؟

بحران کمبود تراشه در جهان در پی همه‌گیری کرونا و محبوبیت بالای پلی استیشن 5،  سونی و گیمرها را به دردسر انداخت و طولی نکشید که موجودی این کنسول در بازار به اتمام رسید.

در این بین حتی برخی از دارندگان و خریداران اولیه پلی استیشن 5، کنسول‌های خود را با قیمت‌هایی به مراتب  بالاتر از قیمت تعیین‌شده از سوی سونی، در فروشگاه‌های آنلاین به فروش گذاشتند. اما اکنون اطلاعات جدیدی به دست آمده که نشان می‌دهد این روال ادامه‌دار نخواهد بود و تا پایان سال، چندین میلیون دستگاه پلی استیشن 5 وارد بازار خواهد شد. این موضوع را هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی تایید و عنوان کرد که این شرکت به حجم کافی از تراشه‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تولیدی خود در سال 2021 دست یافته است. به گفته این مدیر سونی، این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، 14.8 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را عرضه کند. سونی همچنین اخیرا اعلام کرد که توانسته  از زمان آغاز عرضه این کنسول در تاریخ 12 نوامبر 2020، بالغ بر 10 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را به فروش برساند و به سودی معادل 2.57 میلیارد دلار دست یابد.

این عملکرد فراتر از پیش‌بینی‌های سونی است که برای این بازه زمانی، سودی معادل 1.89 میلیارد دلار را برآورد کرده بود. در حالت عادی، نسخه دیجیتال  پلی استیشن 5 با قیمت 399 دلار و نسخه استاندارد آن نیز با قیمت 499 دلار به فروش می رسید. اما در طی هفته‌های اخیر و به دنبال همه‌گیری کرونا و کمبود این کنسول در بازار، برخی از فروشندگان و دارندگان پلی استیشن 5، این محصول را با قیمتی فراتر از 1000 دلار به فروش رساندند. سونی هنوز در خصوص زمان دقیق عرضه این کنسول‌ها به بازار اظهاری نکرده است اما این مسئله قطعا بر کاهش تب تقاضای خریداران و کم کردن قیمت‌های تعیین‌شده برای این کنسول از سوی برخی فروشندگان موثر خواهد بود.

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا