تکنولوژیفضا

فروش بلیت سفر فضایی ویرجین گلکتیک با قیمت ۴۵۰ هزار دلار آغاز شد

ویرجین گلکتیک، شرکت فضایی ریچارد برانسون، باری دیگر فروش بلیت سفرهای فضایی خود با فضاپیمای «اسپیس‌شیپ تو» را آغاز و بهای آن را ۴۵۰ هزار دلار اعلام کرد.

این قیمت از سوی ویرجین گلکتیک در حالی اعلام شد که در مرحله قبل و پیش از سفر ریچارد برانسون به لبه فضا در ماه ژوئیه امسال، بهای نشستن روی هر یک صندلی‌‌های این فضاپیما حدود ۲۰۰ هزار دلار بود. اما به نظر موفقیت این شرکت در سفر موفقیت‌آمیز به فاصله ۸۵ کیلومتری زمین و تجربه حس بی‌وزنی باعث شده تا ۲۵۰ هزار دلار به قیمت بلیت این سفر فضایی اضافه شود.

ریچارد برانسون در این ماموریت که تحت عنوان «یونیتی ۲۲» شناخته ‌می‌شد، توانست به راه را برای دستیابی به هدف بزرگ خود یعنی گردشگری فضایی که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۲ محقق شود، هموار کند.

مایکل کولگازیر، مدیر اجرایی ویرجین گلکتیک در این خصوص اعلام کرد که در پی ماموریت «یونیتی ۲۲» و با توجه به علاقه زیاد افراد به تجربه این سفر فضایی، فروش دوباره بلیت‌‌ها را آغاز ‌می‌کنیم. ما تلاش ‌می‌کنیم تا امکان تماشای شگفتی‌‌های فضا را برای افراد زیادی از جمعیت جهان فراهم کنیم و به همین منظور، درهای این صنعت و حس این تجربه جدید را باز ‌می‌کنیم.

ویرجین گلکتیک در سال ۲۰۱۴ و بعد از آن اتفاق مرگبار در خلال یک پرواز آزمایشی، فروش بلیت را متوقف کرد. بعد از آن حادثه، برانسون به علاقه‌مندان قول داد برای جلب اعتماد آنها، ابتدا خودش با فضاپیمای اسپیس‌‌شیپ‌تو به فضا سفر خواهد کرد.

این وعده در روز ۱۱ ژوئیه امسال محقق شد و برانسون به همراه سه کارمند دیگر ویرجین گلکتیک توانست با موفقیت به لبه فضا برود. این شرکت قصد دارد تا در اواخر ماه سپتامبر امسال و در قالب ماموریت «یونیتی ۲۳»، محموله‌‌های تحقیقاتی و سه افسر نیروی هوای ایتالیا را به فضا پرتاب کند. طبق اطلاعات منتشر شده، هزینه هر یک صندلی‌‌های این فضاپیما در چنین ماموریت‌‌هایی که برای آموزش به فضانوردان انجام ‌می‌شود، حدود ۶۰۰ هزار دلار خواهد بود.

به گفته ویرجین گلکتیک، افرادی که از این پس مبلغ 450 هزار دلار را پرداخت ‌می‌کنند، ‌می‌بایست تا چندین ماه در نوبت بمانند چرا که ابتدا باید 600 نفری که پیشتر ثبت‌نام کرده‌اند، مسافر فضا شوند و بعد از آن، نوبت به 1000 نفر دیگری خواهد رسید که مبلغ 1000 دلار را برای رزرو صندلی‌‌های این فضاپیما پرداخت کرده‌اند.

این شرکت اعلام کرد که در سیستم جدید فروش بلیت، سه گزینه پیش روی خریداران خواهد بود که شامل خرید تنها یک صندلی، خرید چند صندلی برای سفر به همراه همسر، خانواده یا دوستان و خرید تمام صندلی‌‌ها ‌می‌شوند.

 

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا