تکنولوژی

اوپو از نسل جدید دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی کرد

شرکت چینی اوپو به‌تازگی از نسل جدید فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر خود پرده برداشت و اعلام کرد که به لطف این دستاورد، می‌توان دوربین سلفی را بدون ایجاد هیچگونه تغییر در ساختار نمایشگر، در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار داد.

تا پیش از این، برخی شرکت‌ها با استفاده از دوربین سلفی در زیر نمایشگر، به کم کردن تراکم پیکسل بخشی از نمایشگر که دوربین سلفی، زیر آن قرار داشت، اقدام می‌کردند تا از این طریق، دوربین بتواند با جذب نور بیشتر، عکس‌های بهتری را ثبت کند.

اما اوپو در اینجا از پیکسل‌های کوچک‌تری استفاده کرده تا بتواند به مانند دیگر نمایشگرهای OLED، تراکم پیکسل 440ppi را حفظ کند. این رویکرد به گفته اوپو، باعث شده تا هیچ تفاوتی بصری در منطقه‌ای از نمایشگر که دوربین زیر آن تعبیه شده با دیگر قسمت‌های نمایشگر مشاهده نشود.

این شرکت چینی، تصویری از نمونه اولیه گوشی مجهز به این فناوری را به نمایش گذاشت که صفحه‌ای از یک کتاب الکترونیکی در نمایشگر آن اجرا شده و مطابق با آنچه در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، بک‌گراند سفید و متون این کتاب به کیفیت بالا و یکنواختی در تمامی‌قسمت‌هایی نمایشگر، قابل رویت است.

اوپو از نسل جدید دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی کرد

در خصوص کیفیت عکس‌های سلفی نیز این شرکت، تصویر زیر را منتشر کرده است. اگرچه تنها یک عکس و آن هم در شرایط نوری خوب ارائه شده و به نظر می‌رسد که رنگ‌های مصنوعی در برخی از بخش‌های عکس مشاهده می‌شود، اما به هر صورت، بهتر از عکس‌هایی است که توسط اولین گوشی‌های مجهز به دوربین زیر نمایشگر همانند ZTE Axon 20 5G گرفته شده است.

با این حال، ZTE یک گام جلوتر از اوپو است و این شرکت توانسته یک گوشی هوشمند مجهز به این فناوری را به بازار عرضه کند. ناگفته نماند که ZTE گوشی دیگری به نام Axon 30 را نیز طراحی کرده که به فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر ارتقایافته مجهز شده است.

اوپو از نسل جدید دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی کرد

شرکت ZTE ادعا می‌کند که در این گوشی جدید، از تراکم پیکسل 400ppi در قسمتی از نمایشگر که دوربین زیر آن قرار گرفته، استفاده شده و می‌تواند عکس‌های باکیفیت‌تری را نسبت به گوشی Axon 20 ارائه دهد.

چند سالی است که مهندسان اوپو در حال کار روی فناوری دوربین زیر نمایشگر هستند و این شرکت برای اولین بار در سال 2019 و در جریان مراسمی‌در شانگهای، پیش‌نمایشی از این فناوری جدید را برای طرفداران برند خود به نمایش گذاشت.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا