عکاسیهواوی

آغاز مسابقه عکاسی با گوشی HUAWEI NEXT-IMAGE Awards

طی سالیان گذشته، هواوی یکی از بانیان بزرگ‌ترین مسابقات عکاسی با گوشی هوشمند در سراسر دنیا بوده است. پس از وقفه‎ای کوتاه، حالا دور جدید این مسابقه با عنوان NEXT-IMAGE Awards برگزار خواهد شد. اگر می‎خواهید در جریان این مسابقات قرار گرفته و با جوایز هیجان‎انگیز آن بیشتر آشنا شوید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بنابر اعلام شرکت هواوی، مسابقه بزرگ عکاسی با گوشی هوشمند موسوم به HUAWEI NEXT-IMAGE Awards آغاز شده است و عکاسان و علاقه‎مندان می‎توانند عکس‎ها و قطعات ویدئویی خاص خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کنند.

این مسابقه امسال با شعار «بهتر، در کنار هم» برگزار شده و مهلت ارسال آثار تا روز 3 نوامبر 2021 (چهارشنبه 12 آبان ماه 1400) ادامه خواهد داشت.

در بخش جوایز نیز اتفاقات هیجان‎انگیزی توسط هواوی رقم خواهد خورد. این شرکت قصد دارد 70 دستگاه گوشی پرچمدار جدید خود یعنی HUAWEI P50 را به برندگان اعطا کند. در کنار آن، جوایز نقدی گسترده‎ای به برندگان اعطا خواهد شد که مبلغ آن تا 10 هزار دلار اعلام شده است.

هیئت داوری متشکل از افراد سرشناس

این مسابقه بزرگترین مسابقه عکاسی با گوشی هوشمند در سراسر دنیاست که در سال 2017 بیش از 2 میلیون کاربر در آن شرکت کردند. این مسابقه توسط داورانی متشکل از متخصصان عکاسی از کشورها و با سلایق مختلف خواهد بود. برخی از این داوران شامل ریوبن کرابه، عکاس حرفه‎ای ورزشی و کارن اسمیت منتقد هنری برجسته بریتانیایی و اولیور چیبودو، تهیه کننده مجموعه‎های تلویزیونی و رادیویی از فرانسه هستند.

مسابقه عکاسی با گوشی HUAWEI NEXT-IMAGE Awards

10 دسته بندی برای تجلیل از کسانی که زیبایی میآفرینند

برخلاف بسیاری از مسابقات در این زمینه که تنها به دنبال یک برنده می‎گردند، هواوی دست به ابتکار جالبی زده تا بتوان در شرایط جوی، نوری، موقعیت و خلاقیت، برندگان مختلفی را معرفی کرد. بنا بر اعلام هیئت برگزارکننده، زمینه‎های مسابقه به شرح زیر خواهند بود:

عکاسی پرتره

می‎توان گفت که یک عکس پرتره خوب، توانایی بسیار بیشتری از کلمات در وصف یک داستان و خط روایی آن دارد. عکس ارسالی شما می‎تواند از خودتان یا عزیزی که برایتان اهمیت زیادی دارد باشد؛ عکسی که بهترین روایت کننده حال و هوا و داستان آن روز شماست.

عکاسی مونوکروم

تصاویر مونوکروم علی‎رغم استفاده از دو طیف رنگ سیاه و سفید، نشان دهنده ذوق هنری و اوج استعداد عکاس خواهد بود. حذف رنگ‎ها اجازه می‎دهد تا الگوها، تصاویر و بافت‎ها به صورت بارزتری در تصویر ثبت شوند. از عکاسی سیاه و سفید استفاده کنید تا فضا، لحظات را به زیباترین حالت ثبت نمایید.

عکاسی رنگی

گوشی‎های هواوی به دلیل قابلیت تولید عکس‎های با رنگ‎های زنده همواره جزء بهترین دستگاه‎ها برای عکاسی هستند. نشان دهید رنگ‎ها چطور می‎توانند قدرت بالای شما در عکاسی را نشان دهند.

اسنپشات

عکاسی به شما امکان می‌دهد در لحظه زندگی کنید و ثبت ثانیه‎ها و صحنه‌های مشخص را لذت‌‎بخش‎تر می‎کند. یک عکس فوری بگیرید که بتواند یک داستان قدرتمند را بازگو کند؛ روشی که می‎تواند یک خاطره مهم را برای همیشه جاودانه کند.

عکاسی در شب

با استفاده از قدرت هوش مصنوعی، گوشی‎های هوشمند هواوی قادر به خلق تصاویر شب خارق‎العاده‎ای می‎شوند که بدون نیاز به استفاده از نور فلاش ثبت می‎شوند.

عکاسی از دور با لنز تله (تله فوتو)

در بسیاری از گوشی‎های هوشمند با زوم کردن، تصاویر تار و کم‎کیفیت می‎شوند. این گزاره در خصوص محصولات هواوی صادق نیست. با استفاده از لنزهای تله می‎توانید جزئیات مهم را از فاصله دور به نزدیکی خود آورده و وضوح را در شرایطی که شاید قبلاً تصورش را نمی‎کردید نیز درک کنید.

عکاسی برای مناظر با زاویه دید بسیار عریض (واید)

لنزهای زاویه گسترده یا همان واید به عکاسان اجازه می‎دهند تا حد ممکن سوژه‎های بیشتری را درون کادر و زمینه تصویر خود قرار دهند. از مهارت عکاسی خود استفاده کنید تا شرایطی را ایجاد کنید که کاربر بتواند بدون از دست دادن هیچ جزئیاتی، سراسر محیطی که می‎خواهید را در عکس، ببیند.

عکاسی سوپر ماکرو

مانند زندگی روزانه، در عکاسی نیز جزئیات بسیار مهم‎اند. سوژه‌ها و تکنیک‌های مختلف عکاسی ماکرو را کاوش کنید؛ با این کار می‎توانید توانایی دوربین خود در گرفتن جزئیات کوچک را از نزدیک نشان دهید.

خلق داستان با ویدئوی کوتاه

از گوشی هوشمند خود استفاده کنید و ویدئوهایی با مدت زمان حداکثر 15 دقیقه بگیرید تا قدرت خلاقیت و اشتراک‎گذاری داستان‎های خود را نشان دهید. تصور کنید که کارگردانی هستید که روی صندلی ویژه خود نشسته و می‎خواهید یک اثر سینمایی زیبا خلق کنید.

روایت کنندگان

متفاوت از سایر دسته ها که فقط اجازه آپلود یک عکس را دارند، در این دسته می توانید از یک گروه عکس (3 تا 9 عکس) برای بیان احساسات، تعریف یک داستان، ثبت تغییرات یا کشف هر آنچه برایتان مهم است، استفاده کنید.

جوایز

همانطور که عنوان شد هواوی جوایز ارزنده‎ای را برای کاربران و شرکت‎کنندگان در این مسابقه در نظر گرفته است. این جوایز مجموعه‎ای از دستگاه‌های هواوی خواهند بود که در کنار جوایز نقدی و غیرنقدی دیگر می‎توانند این مسابقه را به جذاب‎ترین مسابقه عکاسی با گوشی هوشمند دنیا نیز تبدیل کنند.

لیست دسته بندی و جوایز اعلام شده برای این مسابقه به شرح زیر است:

جایزه برگزیده: عکاس سال (3 نفر)

  • مبلغ 10 هزار دلار جایزه نقدی NEXT-IMAGE Creation Fund
  • لوح تقدیر و گواهینامه الکترونیکی

نفرات برتر در هر دسته بندی (27 نفر):

  • مبلغ 10 هزار دلار جایزه نقدی NEXT-IMAGE Creation Fund
  • لوح تقدیر و گواهینامه الکترونیکی

برندگان برگزیده کلی (30 نفر):

  • ساعت هوشمند هواوی واچ 3
  • لوح تقدیر و گواهینامه الکترونیکی

جایزه Student Focus (10 نفر):

  • یک دستگاه گوشی هواوی P50
  • مبلغ 10 هزار دلار جایزه نقدی NEXT-IMAGE Creation Fund
  • لوح تقدیر و گواهینامه الکترونیکی

توضیح: دسته جوایز گروه Student Focus دسته جدیدی از رقابت در مسابقه NEXT-IMAGE Awards 2021 است که نشان دهنده تعهد هواوی به گروه سنی جوانان است. این جایزه برای شرکت‎کنندگان و دانشجویان در گروه سنی بین 18 تا 24 سال است تا استعدادهای آنها در عکاسی را بیشتر مد نظر قرار داده و فرصتی برای نمایش توانایی‎های آنها باشد.

نحوه شرکت در مسابقه

آسان‎ترین راه برای شرکت در این مسابقه مراجعه به بخش گالری وبسایت هواوی است و می‎توانید از آن طریق آثار خود را به صورت مستقیم برای هئیت داوری ارسال کنید. البته راهکار دیگر استفاده از فروم‎های HUAWEI Community و صفحه این فروم‎ها است که با ورود به آن می‎توانید علاوه بر همراهی با کاربران از زبان‎های دیگر، عکس‎های خود را نیز برای مسابقه ارسال کنید.

فراموش نکنید که مهلت شرکت در این مسابقه، 30 نوامبر 2021 (چهارشنبه 12 آبان 1400) است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا