تکنولوژی

رکوردهای تازه «بازار» در بخش تبلیغات

۲۳ میلیون نصب و پخش ۷۴۲ میلیون آگهی ویدیویی در یک سال

گزارش «بازار» از بخش تبلیغات در این پلتفرم در سال 99 حاکی از آن است این شرکت توانسته از طریق تبلیغات در جستجو، بیش از ۲۳ میلیون نصب را برای تبلیغ کنندگان به ارمغان بیاورد.  در نتیجه آن ۱۱۵۹ برنامه از طریق روش‌های متنوع تبلیغات در این پلتفرم موفق به گرفتن نصب شده‌اند.

به گفته بازار در سال ۹۹ بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون جست‌وجو در این پلتفرم صورت گرفته است. آماری که نشان می‌دهد این استور اندرویدی ایرانی همانند گوگل می‌تواند با افزایش بهره‌وری تبلیغات یک بازیگر مهم در عرصه تبلیغات دیجیتال باشد.

بازار که به انتشار گزارش‌های فصلی و سالانه از پلتفرم خود شهرت دارد، اینبار سعی کرده گزارشی را با همان سبک از آمار و جزییات در حوزه تبلیغات منتشر کند. طبق آنچه که بازار در این گزارش به آن اشاره کرده، تبلیغات در این پلتفرم به سه روش «تبلیغات در جستجو»، «تبلیغات در ویدیو» و «تبلیغات در گشت و گذار» انجام می‌گیرد. البته در این گزارش، بازار اشاره مختصری هم به رشد ۱۰ درصدی کاربران این پلتفرم داشته که در سال ۹۹ تعداد آنها از مرز ۴۴ میلیون کاربر عبور کرده است.

تبلیغات بازار ۹۹ تعداد نصب‌های فعال و تعداد کاربران ثبت نامی
تعداد نصب‌های فعال بازار در این مدت به بیش از ۴۴ میلیون و تعداد کاربران ثبت نامی از مرز ۵۱ میلیون نفر گذشت

به گفته بازار، در سال ۹۹ «تبلیغات در جستجو» توانسته بیش از ۲۳ میلیون نصب به تبلیغ‌دهندگان ارایه کند.

ابزار «تبلیغات در ویدیو» ۷۴۲ میلیون آگهی برای کاربران ویدیویی پخش کرده و ۲۶ میلیون بازدید روزانه از طریق «تبلیغات در گشت و گذار» ثبت شده است. «بازار» تعداد کل جست‌وجوهای انجام شده در این پلتفرم در سال ۹۹ را بیش از ۲ میلیارد ۸۰۰ میلیون مرتبه اعلام کرده است.

تعداد نصب‌های به دست آمده از طریق تبلیغ در بخش جست و جوی بازار از ۲۳ میلیون نصب عبور کرد
تعداد نصب‌های به دست آمده از طریق تبلیغ در بخش جست و جوی بازار از ۲۳ میلیون نصب عبور کرد

تبلیغات در جست‌وجو

روش «تبلیغات در جستجو» قابلیتی است که تبلیغ دهنده با استفاده از آن می‌تواند برنامه‌ی خود را به عنوان اولین نتیجه در جستجو به کاربران بازار نمایش دهد. ۲۳ میلیون نصب برای تبلیغ دهندگان از این روش حاکی از موفقیت بازار در این حوزه است.

نکته جالب در بخش تبلیغات در جستجو بازار این است که تبلیغ دهندگان می‌توانند از طریق پیشخوانی که در اختبار دارند، «کمپین» تعریف کرده و در کمپین‌ها «کلیدواژه» و «قیمت پیشنهادی برای هر کلیدواژه» را ثبت کنند.

تبلیغات در گشت وگذار

«تبلیغات در گشت وگذار» ردیفی در صفحه ی جزییات برنامه است که هنگام نصب برنامه به کاربر نشان داده می‌شود. تبلیغ دهنده در این شیوه، تنها بودجه را مشخص می‌کند و باقی کار بر عهده ی بازار است. «تبلیغات در گشت وگذار» نمایش برنامه تبلیغ دهنده در قسمت «برنامه‌های پیشنهادی» است.

به گفته بازار، میانگین بازدید از تبلیغات از طریق این ابزار بیش از ۲۶ میلیون بازدید در روز است.

 

به گفته بازار، میانگین بازدید از تبلیغات از طریق این ابزار بیش از ۲۶ میلیون بازدید در روز است.

در ادامه می‌توانید میانگین بازدید روزانه ی صفحه ی جزئیات برنامه و بازی به تفکیک دسته بندی را مشاهده کنید که دسته اکشن، تفننی و رانندگی یبشترین بازدید روزانه را به خود اختصاص داده‌اند.

تبلیغات بازار ۹۹

تبلیغات در ویدیو

«تبلیغات در ویدیو» هنگام تماشای ویدیو در مقاطع مختلف به کاربر نمایش داده می‌شود. این نوع تبلیغات در بخش ویدیوی بازار به صورت پیش از ویدیو و میانه ویدیو نمایش داده می‌شود. این نوع از تبلیغات برای افزایش آگاهی از برند یا تبلیغات با هدف نصب، می‌تواند مناسب باشد. سیستم تبلیغات ویدیویی بازار بر مبنای مزایده است؛ تبلیغ دهنده بودجه‌ای را مشخص می‌کند و پس از بررسی تیم «تبلیغات در ویدیو» پاسخ داده خواهد شد. این تبلیغات می‌تواند با CTA نصب برنامه و بازی یا هدایت به صفحه مثلا فرودی باشد.

بازار می‌گوید بیش از ۷۴۲ میلیون تبلیغ ویدیویی با هدف نصب یا آگاهی از برند در سال ۹۹ برای کاربران این پلتفرم پخش شده است.

رکوردهای بازار در تبلیغات

در بخش نرخ تبدیل تبلیغات به نصب، به گفته بازار از هر ۱۰۰۰ تبلیغ نمایش داده شده، ۱۲.۴ نصب بازی و برنامه برای تبلیغ دهندگان کسب شده است.

از هر ۱۰۰۰ تبلیغ نمایش داده شده ۱۲.۴ برنامه و بازی به نصب رسیده‌اند
از هر ۱۰۰۰ تبلیغ نمایش داده شده ۱۲.۴ برنامه و بازی به نصب رسیده‌اند

بازار همچنین به یک سری رکوردها در این زمینه هم اشاره کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به ۱۱۴ هزار نصب از طریق تبلیغات در یک روز، ۴۷ نصب بازی و ۱۸۳ نصب برنامه در یک روز اشاره کرد.

رکوردهای تبلیغات در بازار
رکوردهای تبلیغات در بازار

این گزارش همچنین شامل میانگین جست‌وجوی روزانه کاربران در این استور اندرویدی نیز می‌شود. همانطور که در بالا هم اشاره شد، در سال ۹۹ بیش از ۲.۸ میلیارد جست‌وجو توسط کاربران این استور اندرویدی صورت گرفته است. در ادامه میانگین جست‌وجوی روزانه در دسته‌بندی‌های مختلف بازی و برنامه را مشاهده می‌کنید.

میانگین جست و جوی روزانه بازی‌ها و برنامه‌های بازار در سال ۹۹
میانگین جست و جوی روزانه بازی‌ها و برنامه‌های بازار در سال ۹۹

در بخش بازی، دسته اکشن، تفننی و رانندگی در صدر جست‌وجوهای روزانه قرار دارند و در بخش برنامه‌ها هم دسته ابزار، شبکه‌های اجتماعی و عکاسی برترین رتبه‌های را در جست‌وجوی روزانه دارند.

دیگر رکورد جالب در این گزارش، تعداد نمایش تبلیغات در بخش تبلیغات گشت و گذار در یک روز است که یک بازی از طریق این ابزار بیش از ۸ میلیون ۷۰۰ هزار مرتبه در یک روز نمایش داده شده است. بازار همچنین ادعا می‌کند از کل بازدیدهای روزانه این پلتفرم، ۵۹ درصد از صفحه جزییات بازی‌ها بازدید می‌کنند.

تبلیغات در گشت و گذار بازار در سال ۹۹

همچنین در بخش تبلیغات در ویدیو نیز رکوردهای جالبی دیده می‌شود. برای مثال در یک ماه بیش از ۲ میلیون ۲۵۰ هزار کاربر غیرتکراری، تبلیغ یک برنامه را مشاهده کرده‌اند. همچنین در این بخش رکورد بیشترین نصب در یک روز از طریق تبلیغات در ویدیو نیز به یک بازی با بیش از ۱۲ هزار نصب در یک روز تعلق دارد.

رکورد بیشترین کاربر غیر تکراری ماهانه که یک تبلیغ را در ویدیو در این پلتفرم دیده‌اند ۲ میلیون و ۲۵۰ هزاربار بوده است
رکورد بیشترین کاربر غیر تکراری ماهانه که یک تبلیغ را در ویدیو در این پلتفرم دیده‌اند ۲ میلیون و ۲۵۰ هزاربار بوده است

یکی دیگر از آمار و رکوردهای جالی که بازار در سال ۹۹ ثبت کرده، تماشای بیش از ۱ میلیارد دقیقه ویدیو توسط کاربران این پلتفرم در یک ماه است. در کنار این رقم خارق‌العاده، بازار رکورد نمایش ۵ میلیون تبلیغات ویدیویی در یک روز را هم ثبت کرده و در بهمن ۹۹ نیز بیش از ۴.۵ میلیون کاربر غیرتکراری تبلیغات ویدیویی بازار را مشاهده کرده‌اند.

تبلیغات بازار ۹۹

گزراش کامل بازار از تبلیغات در سال 99 را می‌توانید از طریق این لینک مشاهده کنید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا