تکنولوژی

تونل زیرزمینی شرکت «بورینگ» در ایالت فلوریدا احداث شد

شرکت بورینگ (Boring) معلق به ایلان ماسک که در زمینه حفاری تونل‌‌های زیرزمینی فعالیت دارد، توانسته مسیری را برای حمل‌ونقل در زیر زمین و کم کردن با ترافیکی شهر فورت لودردیل (Fort Lauderdale) ایالات فلوریدا ایجاد کند.

اگرچه هنوز از این تونل زیرزمینی بهره‌برداری نشده، اما دین ترانتالیس، شهردار فوت لودردیل ضمن تایید این خبر، اعلام کرد که رویکرد شرکت بورینگ، اقدا‌‌می ‌نوآورانه و بی‌سابقه برای حل معضل ترافیک و رفع نیازهای حمل‌ونقل شهروندان محسوب ‌‌می‌شود.

به گفته ترانتالیس، این تونل زیرزمینی که تحت عنوان Las Ollas Loop شناخته ‌‌می‌شود، مرکز شهر فورت لودردیل را به بخش ساحلی آن وصل ‌‌می‌کند. تاکنون شرکت تحت نظر ایلان ماسک یعنی بورینگ، توانسته سه تونل زیرزمینی را ایجاد کند که یک تونل آزمایشی در لس انجلس و دو تونل در زیر پوسته لاس وگاس حفاری شده است.

در این تونل‌‌ها فقط خودروهای تسلا برای جابجایی مسافران مورد استفاده قرار ‌‌می‌گیرند. اگرچه ایده ماسک برای استفاده از سیستم حمل‌ونقل زیرزمینی، توانسته علاقه‌مندان و طرفداران زیادی را به خود جلب کند، اما برخی از کارشناسان و تحلیلگران این عرصه، نسبت به اثربخشی این نوآوری و آنچه در ذهن ایلان ماسک برای بهره‌برداری از این تونل‌‌ها ‌‌می‌گذرد، تردید دارند.

با این حال، ماسک توانسته نظر تعدادی از مقامات شهرها را به منظور پیاده‌سازی ایده خود جلب کند. شرکت بورینگ اخیرا اعلام کرد که علاوه بر فورت لودریدیل، قصد دارد تا با اختصاص سرمایه‌ 30 میلیارد دلاری، یک تونل زیرزمینی را برای کم کردن ترافیک میا‌‌می ‌آمریکا، در زیر پوسته این شهر ایجاد کند.

البته این شرکت، چندی پیش پروژه‌‌های مشابهی را برای شهرهای واشگنتن و شیکاگو در وب‌سایت خود آورده بود که به نظر ‌‌می‌رسد فعلا خبری از آغاز این دو پروژه نیست.

به هر صورت، مقامات شهری فورت لودردیل نسبت به راه‌اندازی این تونل زیرزمینی ابراز رضایت و در بیانیه‌ای اعلام کردند که سیستم حمل‌ونقل زیرزمینی ‌‌می‌تواند دسترسی سریع‌تر و بهینه‌تر شهروندان به خدمات حمل‌ونقل را فراهم کند و در کنار آن، از حجم ترافیک خودروهای درون شهر نیز کم کند.

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص طول و هزینه صورت‌گرفته برای احداث این تونل زمینی در شهر فورت لودریدیل اعلام نشده است. گفته ‌‌می‌شود که فعلا رای نهایی مبنی بر صدور مجوز به شرکت بورینگ برای استفاده از این تونل از سوی کمیسیون شهری فورت لودردیل صادر نشده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا