تکنولوژی

توکن کد منبع وب جهانی با قیمت 5.4 میلیون دلار فروخته شد

کد منبع وب جهانی (World Wide Web) که از 23 ماه ژوئن در قالب یک توکن غیرقابل معاوضه (NFT) به حراج گذشته شده بود، با قیمت 5.4 میلیون دلار به فروش رفت.

این قیمت هنگفت در حالی به دست آمد که در ابتدا، قیمت 1000 دلار برای کد منبع وب جهانی تعیین شد و در نهایت با پایان یافتن زمان این حراجی در تاریخ 30 ژوئن، قیمت نهایی 4.5 میلیون دلار برای آن ثبت شد. جالب اینجاست که تنها یک روز پس از اعلام شروع این حراجی، 41 پیشنهاد ارائه شد که بیشترین قیمت آن برابر با 2.2 میلیون دلار بود.

این توکن غیرقابل معاوضه که مستقیما توسط «سر برنرز-لی» خالق وب عرضه شد، از فایل‌هایی اصلی حاوی 9555 خط کد که توسط شخصی وی نوشته شده، تشکیل شده است. از جمله این‌ها می‌توان به HTML، HTTP و URIs اشاره کرد.

در این NFT، یک فایل انیمیشنی 30 دقیقه‌ای از کدنویسی توسعه‌دهندگان تعبیه شده است. همچنین یک نامه نوشته شده توسط «سر تیم برنرز-لی» که فرآیند ایجاد وب را توضیح می‌دهد، به همراه یک پوستر دیجیتال از کد ایجادشده توسط برنرز-لی که نمایی گرافیکی از امضای وی را نشان می‌دهد، وجود دارد.

اگرچه رقم 5.4 میلیون دلار برای یک توکن غیرقابل معاوضه (NFT)، زیاد به نظر می‌رسد اما فاصله زیادی به بیشترین رقمی‌که تاکنون برای یک NFT پرداخت شده، دارد. توکن Everydays: The First 5000 Days که توسط هنرمندی به نام Beeple خلق شد، با قیمت 59 میلیون دلار یعنی 13 برابر کد وب جهانی به فروش رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا