شبکه‌های اجتماعی

اولین توییت جک دورسی با قیمت ۲.۹ میلیون دلار فروخته شد

این توییت توسط یک کاربر ایرانی خریداری شد

بعد از گذشت حدود دو هفته، بالاخره جک دورسی مدیرعامل توییتر اولین توییت خود را در قالب NFT یا همان توکن غیرقابل معاوضه و با قیمت ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۳۵ هزار دلار فروخت.

طبق این گزارش، سینا استوی کسی است که این توییت را خریداری کرده است. او در ابتدا قیمت ۲.۵ میلیون دلار را پیشنهاد داده بود که در طی این دو هفته حراجی و ارائه پیشنهادهای بالاتر توسط سایر خریداران، در نهایت بالاترین قیمت را پیشنهاد داد و صاحب این توییت شد.

همانطور که اشاره شد، دورسی این توییت را در قالب یک توکن غیرقابل معاوضه عرضه کرد. در واقع، NFT نوعی کالای دیجیتال محسوب می‌شوند که منحصر به فرد هستند که اخیرا مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

با این حال، توییت نخست جک دورسی در پلتفرمی‌به نام Valuables که توسط شرکت Cent مدیریت می‌شد، به حراج گذاشته شد. پلتفرمی‌که در آن افراد می‌توانستند پیشنهادهای خود را برای خرید توییت‌هایی که با امضای صاحب اصلی آن همراه بود، ارائه دهند.

اولین توییت جک دورسی در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ منتشر شد که بنا به گفته مدیرعامل توییتر، ۱۵ سال پس از انتشار آن، به حراج گذاشته شد. دورسی پیشتر گفته بود که مبلغ حاصل از فروش این توییت را به بیت کوین تبدیل و آن را برای اهداف خیرخواهانه در آفریقا اهدا خواهد کرد.

قرار است این پول در اختیار سازمان خیریه GiveDirectly که به افراد فقیر در قاره افریقا کمک می‌کند، اختصاص یابد. طبق گزارش منتشر شده، پنج درصد از این ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۳۵ هزار دلار به شرکت Cent و مابقی به دورسی تعلق گرفت.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا