تکنولوژی

Copilot ، ابزار هوش مصنوعی گیت‌هاب و OpenAI رونمایی شد

شرکت‌های گیت‌هاب و OpenAI از ابزاری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Copilot رونمای کردند که می‌تواند به اپلیکیشن ویژوال استودیو کد ادیتور اضافه شود و در کدنویسی به کاربر کامل کند.

گیت‌هاب اعلام کرد که ابزار Copilot قادر به ارائه عملکردی فراتر از ارائه کدهای از پیش‌ تعریف‌شده به آن است. بدین معنی که می‌تواند کدی را که پیشتر نوشته‌ شده را تجزیه و تحلیل کرده و یک کد جدید مطابق با آن را ایجاد کند.

نمونه‌هایی که در وب‌سایت این پروژه ثبت شده، نشان می‌دهد که این ابزار قادر است به صورت خودکار، کدهایی را برای ایمپورت (وارد) کردن توییت‌ها، ترسیم نقشه‌های پراکندگی و به دست آوردن رتبه در Goodreads را بنویسد.

به گفته نت فریمن، مدیرعامل گیت‌هاب، ابزار Copilot با زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون، جاوا اسکریپ، تایپ اسکریپ، رابی (Ruby) و Go سازگار است. گیت‌ها از این دستاورد به عنوان تحولی بزرگ در برنامه‌نویسی دو نفره یاد می‌کند. جایی که دو کدنویس روی یک پروژه کار می‌کنند و اشکالات یکدیگر را اصلاح کنند و فرآیند توسعه را سرعت ببخشند. در اینجا، ابزار Copilot نقش کدنویس دوم را ایفا و به صورت مجازی همراهی می‌کند.

توسعه این ابزار، اولین پروژه بزرگ حاصل از سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری مایکروسافت در شرکت OpenAI که اکنون تحت مدیریت سم آلتمن فعالیت دارد، محسوب می‌شود. ابزار Copilot  مبتنی بر پلتفرمی‌جدید تحت عنوان OpenAI Codex ساخته شده است.

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. Хотите получить идеально ровный пол в своей квартире или офисе? Обратитесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по устройству стяжки пола в Москве и области, а также гарантируем доступные цены и высокое качество работ.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا