اپل

مخالفت اپل با درخواست کارمندان برای لغو مدل کاری هیبریدی

اوایل ماه جاری میلادی، تیم کوک مدیرعامل اپل، طی نامه‌ای داخلی به کارمندان خود اعلام کرد که این شرکت، برنامه جدیدی را برای شیوه کار آن‌ها در نظر گرفته که بر اساس آن، کاربران می‌بایست حداقل سه روز در هفته به صورت فیزیکی در محل کار خود حاضر شوند.

اگرچه این تصمیم مبنی بر شرایط کاری هیبریدی، گلایه‌های زیادی را از سوی کارمندان اپل به دنبال داشت، اما این شرکت رسما اعلام کرد که دورکاری همیشگی منتفی است و کارمندان باید بخشی از زمان کاری را به صورت فیزیکی در بخش‌های مربوطه حضور داشته باشند.

دیردره اُبرایان، مدیر بخش خرده‌فروشی اپل در این رابطه عنوان کرد: ما معتقدیم که همکاری حضوری و فیزیکی کاربران برای فرهنگ و آینده‌مان، امری ضروری است. اگر به عملکرد باورنکردنی خود در عرضه محصولاتمان طی یک سال گذشته نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که این موفقیت نتیجه سال‌ها حضور فیزیکی کارمندان در کنار هم بوده است.

تیم کوک در نامه‌ خو به کارمندان عنوان کرد که بر اساس مدل کاری هیبریدی، آن‌ها می‌بایست رزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه را در محل کار حضور فیزیکی داشته باشند. این شیوه کار کردن، از فصل پاییز در شرکت اپل اجرا خواهد شد.

به دنبال این تصمیم اپل و اجبار به حضور فیزیکی، برخی از کارمندان اپل در نامه‌ای خطاب به تیم کوک اعلام کردند که تعدادی از کارمندان این شرکت به دلیل عدم هماهنگی شرایط کاری جدید با شرایط زندگی‌شان، مجبور به استعفا شده‌اند و از مدیرعامل اپل خواستند تا در این تصمیم خود تجدیدنظر کند.

درخواست آن‌ها در نامه ارسالی به تیم کوک این بود که به همه تیم‌ها امکان انتخاب از میان دورکاری و حضور فیزیکی در محل کار داده شود. اما طبق آخرین شنیده‌ها، به نظر می‌رسد که اپل با این درخواست آن‌ها موافقیت نکرده است.

گفته می‌شود که اپل شرایط کاری هر فرد را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد تا شرایط دورکاری آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد. با این حال، چیزی که فعلا مشخص و دستور آن صادر شده، بازگشت مدل کاری کارمندان اپل به شیوه هیبریدی است.

اگرچه این شیوه کاری مبنی بر حضور فیزیکی کارمند در محل کار در برخی از روزهای هفته، مدل جدیدی تلقی می‌شود، اما در مقایسه با سیاست‌های شرکت‌هایی چون فیسبوک و گوگل که امکان دورکاری تمام‌وقت را برای کارمندان خود فراهم کرده‌اند، مدل مورد پسند کارمندان این شرکت نخواهد بود.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا