مایکروسافت

اولین نسخه پیش‌نمایش ویندوز 11 عرضه شد

مایکروسافت ساعاتی پیش، عرضه اولین نسخه پیش‌نمایش ویندوز 11 را آغاز کرد و کاربران ویندوز اینسایدر می‌توانند این نسخه را که با بیلد 22000.51 شناخته می‌شود، روی سیستم‌های خود دانلود کنند.

در این نسخه، می‌توان به قابلیت‌های جدید ویندوز 11 اعم از استارت منوی جدید، ویژگی اجرای همزمان چند کار (مولتی تسکیکنگ) و مایکروسافت استور ارتقایافته دسترسی داشته باشند. برخلاف نسخه‌های غیررسمی‌پیشین ویندوز 11، این نسخه به فایل اکسپلورر جدید مجهز شده که در آن دیگر خبری از طراحی روبانی نیست.

همانطور که در مراسم رونمایی از ویندوز 11 مشاهده شد، در این نسخه، استارت منو به قسمت میانی صفحه منتقل شده و لبه‌های کنار آن نیز به صورت گرد طراحی شده است. ارتقای نوتیفیکیشن سنتر و افکت‌های جدید، از دیگر امکانات تازه ویندوز 11 به شمار می‌روند.

مهندسان مایکروسافت علاوه بر اضافه کردن تم‌های جدیدی همچون Glow، Captured Motion، Sunrise و Flow، تغییراتی را در حالت تاریک این نسخه اعمال کرده‌اند و در کنار آن، قابلیت ویجت نیز دستخوش تغییراتی شده است.

پیش‌نمایش ویندوز 11

البته نباید دو ویژگی مهم ادغام شدن مایکروسافت تیمز و همچنین پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را فراموش کرد که می‌توانند تجربه جدیدی از کار با سیستم‌های ویندوزی را برای کاربران رقم بزنند. در نسخه پیش‌نمایش ویندوز 11، قابلیت‌های Snap Groups و Snap Layout نیز به منظور ارتقای مولتی تسکینگ در نمایشگرهایی با ابعاد مختلف تعبیه شده است.

پیش‌نمایش ویندوز 11

مایکروسافت همچنین تغییراتی را در بخش تنظیمات –Settings- ویندوز 11 اعمال کرده که دسترسی به بخش‌های مختلف آن برای کاربران راحت‌تر شده است. در این بخش دکمه‌های کنترلی تحت عنوان «Hero» مشاهده می‌شوند که دسترسی سریع‌تر به اطلاعات و تنظیمات مربوط به هر بخش را برای کاربر فراهم می‌کند.

پیش‌نمایش ویندوز 11

 

مایکروسافت همچنین نسخه پیش‌نمایش آفیس برای ویندوز 11 را نیز عرضه کرد. در این طراحی جدید، رابط کاربری آفیس بهبود یافته و لبه‌های کناری آن جهت هماهنگی بصری بیشتر با فضای ویندوز 11، به صورت گرد طراحی شده است. تغییراتی نیز جهت ارتقای عملکرد حالت تاریک و روشن آفیس اعمال شده است.

حال اگر با این توضیحات، شما نیز به تست بیلد پیش‌نمایش ویندوز 11 وسوسه شده‌اید، می‌توانید در طرح ویندوز اینسایدر مایکروسافت ثبت‌نام کرده و در سیستم، وارد Settings، سپس Updates & Security و بعد از آن، Windows Insider Program  شد و گزینه Dev Channel را فعال کرد تا بتوان بیلد ویندوز 11 را دریافت کرد.

البته قبل از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه‌تان قادر به دریافت و پشتیبانی از ویندوز 11 است. برای این کار می‌توانید اپلیکیشن PC Health Check را روی سیستم خود نصب کنید. از طرفی، توصیه می‌شود که نسخه‌های بیلد را روی سیستم‌های اصلی که روزانه از آن استفاده می‌کنید، نصب نکنید چرا که غالبا این نسخه پر از باگ و ایرادات نرم‌افزاری هستند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا