تکنولوژیمایکروسافت

جزییات پروژه ۲۲ میلیارد دلاری مایکروسافت و ارتش آمریکا

سربازان آمریکایی به هدست‌های هولولنز مایکروسافت برای نبرد مجهز می‌شوند

اوایل سال جاری، مایکروسافت قرارداد بزرگ و مهم ۱۰ ساله‌ای به ارزش ۲۲ میلیارد دلار را امضا کرد که طی آن قرار است هدست‌های واقعیت افزوده، برای تعبیه روی کلاه‌های جنگی سربازان ارتش آمریکا تولید کند. این هدست‌ها مشابه هدست‌های معروف هولولنز هستند و مایکروسافت در پستی جدید، تصاویری پشت پرده از پروسه تولید این محصول منتشر کرده است.

در این هدست، نوعی تکنولوژی واقعیت افزوده تعبیه شده که به عنوان سیستم Visual Augmentation System (IVAS) یا سیستم تشدید بصری شناخته شده و دید سربازان را در محیط‌های مملو از دود و یا نزدیک گوشه‌ها، تقویت می‌کند. تعدادی از سربازان هم چند باری این  دستگاه‌ها را امتحان کرده‌اند. مایکروسافت و ارتش برای طراحی و ساخت این دستاورد، باهم مشارکت نزدیکی داشته‌اند.

با همکاری مستقیم مایکروسافت با سربازان ارتش، این شرکت موفق شد نکات ریزی را درباره  هدست رعایت کند مثلا اینکه طراحی این هدست به گونه‌ای انجام شد که هنگام لود دوباره اسلحه‌ها، از صدمه به صورت فرد سرباز جلوگیری شود. طراحی این هدست‌ها، بر اساس بازخورد سربازان چندین بار بازبینی شد.

هدست‌های واقعیت افزوده مایکروسافت برای استفاده سربازان ارتش آمریکا

برای همکاری با ارتش برای دریافت بازخوردها، مهندسین مایکروسافت به یک مقر ارتشی در کارولینای شمالی  رفته  و یک سری کمپ‌های کوچک در آنجا احداث کردند. هدف از این کار کمک به مهندسان بود تا بتوانند راحت‌تر محیط‌های کاری و فعالیتی سربازان را درک کنند.

ارتش برنامه دارد که سربازان را تا ماه سپتامبر به این هدست‌های مدرن مجهز کند. این دستگاه برای انجام ماموریت‌های آزمایشی و شبیه سازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه علاوه بر تقویت دید در شرایط مخصوص، یک نقشه سه بعدی از محیط نیز در مقابل دید سرباز قرار می‌دهد.

هدست IVAS   می‌تواند با دید اسلحه همگام شده تا سرباز بتواند محل اشاره اسلحه را به وضوح ببیند. در این شرایط سرباز می‌تواند  بدون در خطر انداختن جانش، محیط اطراف را رصد و مشاهده کند. سربازان همچنین می‌توانند از طریق این هدست با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

Master Sgt. Marc Krugh یکی از مشاورین ارشد ارتش است که در این پروژه همکاری داشته ، می‌گوید:« قابلیت‌هایی که در حال حاضر در اختیار داریم به سربازان این امکان را می‌دهد تا سربازان درباره نحوه انجام ماموریت‌ها، گزینه‌های مختلفی داشته باشند. این دستاورد کمک خواهد کرد قدرت و آمادگی نیروهایمان افزایش پیدا کند. مهم ترین چیز برای ارتش ما، حفظ امنیت جان افراد ماست و به روی ابزارهای رسیدن به این مهم، قطعا سرمایه گذاری‌های زیادی خواهیم داشت.»

منبع: windowscentral

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا