تکنولوژی

راه اندازی کسب و کار آنلاین با استفاده از طراحی سایت و سئو

یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد راه اندازی یک بیزینس شخصی است. خیلی‌ها وقتی بحث ایجاد کسب و کار جدید پیش می‌آید ذهنشان به سمت اجاره یک مکان و ارائه خدمات و محصولات جدید می‌رود. این روش بسیار خوبی برای کسب درآمد است ولی هزینه‌های بالایی را می‌طلبد. راه دیگر ایجاد کسب و کار از نوع آنلاین است. با توجه به در دست بودن اینترنت برای همه و جا افتادن استفاده از اینترنت و خرید آنلاین برای اکثر افراد جامعه، این روش می‌تواند یک راه عالی برای کسب درآمد باشد.
ایجاد کسب و کار آنلاین به سرمایه کمتری نیاز دارد و به راحتی می‌توانید با ایجاد یک وب‌سایت کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید. در این مقاله برای شما نحوه ایجاد یک وب‌سایت و جذب مشتری و شروع کسب درآمد را شرح خواهیم داد.

 

کسب و کار آنلاین

فرقی نمی‌کند که شما عکاس، تعمیرکار لوازم الکترونیکی، هنرمند، تکنسین یا در حرفه خاصی دیگری مشغول به کار باشید، با راه اندازی یک وب‌سایت و دسترسی به مخاطبین و تبدیل آن‌ها به مشتری می‌توانید به صورت آنلاین درآمد کسب کنید. در ادامه مراحل اثبات شده‌ای را برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین به وسیله طراحی یک وب‌سایت و سئو آن به شما آموزش خواهیم داد.

خرید دامنه مناسب

اگر می‌خواهید کسب و کار آنلاین حرفه‌ای ایجاد کنید، از ابتدا باید به شکلی حرفه‌ای برنامه ریزی کنید و پیش بروید. اولین قدم در ایجاد کسب و کار انتخاب دامنه مناسب (آدرس سایت) برای کسب و کار خودتان است. این قدم می‌تواند در آینده به شما در مواردی همچون تبلیغات و سئو سایت به کمک‌تان بیاید.
نکاتی که باید در انتخاب نام دامنه به آن‌ها توجه داشته باشید تلفظ راحت آن، داشتن معنی مناسب و مرتبط بودن با کسب و کار شما، قابلیت به خاطر سپردن بالا توسط مشتریان، استفاده از پسوند‌های مناسب مانند .com و تا حد ممکن کوتاه بودن نام دامنه است.

استفاده از هاست و سیستم مدیریت محتوای مناسب

پس از انتخاب نام دامنه نوبت به انتخاب فضای میزبانی مناسب (هاست) می‌رسد. داشتن هاست حرفه‌ای بر روی کسب و کار و مشتریان شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. انتخاب هاست نا مناسب بر روی سرعت وب‌سایت شما یا بالا بودن سایت تاثیر زیادی دارد و انتخاب هاست غیر مطمئن می‌تواند کسب و کار شما را نابود کند.
برای داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای و درگیر نشدن با مباحث پیچیده برنامه نویسی تحت وب پیشنهاد می‌کنیم که از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس برای ایجاد وب‌سایت خود استفاده کنید. سیستم‌های مدیریت محتوای مختلفی مانند جوملا، دروپال، اوپن کارت و … وجود دارند که در بین آن‌ها وردپرس به دلیل در دسترس بودن آموزش‌های رایگان حرفه‌ای فراوان و افزونه‌های مختلف برای توسعه وب‌سایت‌های وردپرسی نسبت به سایر CMSها توصیه می‌شود.

راه اندازی کسب و کار آنلاین با استفاده از طراحی سایت و سئو

طراحی سایت

طراحی وب‌سایت با رابط کاربری زیبا و حرفه‌ای بر روی کسب و کار نوپای شما تاثیرات مثبت زیادی خواهد گذاشت. مشتریان پس از ورود به سایت شما به اولین چیزی که برخورد می‌کنند رابط کاربری و طراحی سایت شما است. در صورتی که از طراحی حرفه‌ای و تاثیرگذاری برخوردار باشید می‌توانید مشتریان را در وب‌سایت خود نگه دارید. برای طراحی سایت حرفه ای و ایجاد وب‌سایتی تاثیرگذار نکات زیر را هنگام طراحی رعایت کنید:

 

  • استفاده از گرافیک جذاب و فونت‌های خوانا.
  • آنالیز رقبا و پی بردن به مولفه‌هایی که در طراحی سایت خود رعایت کرده‌‌اند. شما نیز می‌توانید از این مولفه‌ها در طراحی سایت خود استفاده کنید.
  • توجه به برندینگ سایت و استفاده از لوگو و نام برند در مکان‌های مناسب.
  • طراحی و انتشار صفحات مورد نیاز از جمله صفحه اصلی، صفحه درباره ما، صفحه تماس با ما، صفحه وبلاگ، صفحه فروشگاه، صفحه محصول یا خدمات، صفحه قوانین و مقررات و سایر صفحات مورد نیاز با توجه به نوع کسب و کارتان.
  • در صورتی که مهارت یا زمان کافی برای طراحی سایت خود را ندارید می‌توانید از خدمات طراحی سایت آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

سئو وب‌سایت و دریافت بازدید کننده

داشتن نام دامنه عالی و سایتی با طراحی حرفه‌ای تا زمانی که مخاطبین نتوانند وب‌سایت شما را مشاهده کنند، ارزشی نخواهد داشت. برای کسب ترافیک ارگانیک و دسترسی به مخاطبین بیشتر نیاز به استفاده از فرآیندی به اسم سئو دارید.
سئو یا SEO که مخفف (Search Engine Optimization) می‌باشد به معنی بهینه سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل است. هدف سئو قرار دادن وب‌سایت در رتبه اول موتور جستجو است. فرض کنید که صاحب کسب و کاری هستید که به صورت آنلاین فرش دست بافت به فروش می‌رسانید. زمانی که وب‌سایت شما طراحی و آماده می‌گردد برای کلمه “خرید فرش دست بافت” رتبه‌ای نخواهید داشت.
برای اینکه بتوانید سایت خودتان را در رتبه‌های برتر گوگل به نمایش درآورید نیاز به استفاده از فرآیند سئو خواهید داشت. قرار گرفتن در رتبه‌های برتر گوگل مزایای بیشماری برای شما خواهد داشت. طبق آمار وب‌سایت‌های قرار گرفته در رتبه اول گوگل بیش از 40 درصد کلیک‌های کاربران را به خود اختصاص می‌دهند. یعنی از 100 کاربری که “خرید فرش دست بافت” را جستجو می‌کند بیش از 40 نفر بر روی رتبه اول کلیک خواهند کرد. همچنین بیش از 70 درصد کاربران بر روی 3 رتبه اول کلیک می‌کنند و تنها 30 درصد بر روی باقی لینک‌ها کلیک خواهند کرد.

راه اندازی کسب و کار آنلاین با استفاده از طراحی سایت و سئو

از طرفی درصد بسیار ناچیزی از کاربران به وب‌سایت‌های قرار گرفته در صفحات دوم به بعد سر می‌زنند. این خود اهمیت قرار گرفتن بر رتبه اول گوگل را به خوبی نشان می‌دهد. در صورتی که در رتبه اول گوگل قرار بگیرید حجم بالایی از بازدید کنندگان را به وب‌سایت خود جذب خواهید کرد و درآمد شما نیز چندین برابر خواهد شد.
فرآیند‌های سئو به دو دسته کلی سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت تقسیم می‌شود. برای قرار گرفتن بر روی رتبه‌های برتر می‌بایست که هر دو تاکتیک سئو داخلی و سئو خارجی سایت خودتان را بهبود ببخشید.
پیشنهاد می‌کنم برای انجام هرچه بهتر این کار و دوری از قرار گرفتن در جریمه‌های گوگل از فردی متخصص برای پیاده سازی فرآیند سئو در وب‌سایت خود استفاده کنید. با استفاده از خدمات سئو آژانس‌ دیجیتال مارکتینگ آساوب می‌توانید وب‌سایت خودتان را به راحتی در رتبه بندی‌های گوگل بالا بیاورید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌های رایگانی هستند که به کسب و کارها اجازه می‌دهند به مخاطبین زیادی دسترسی پیدا کنند. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فعالیت در آن‌ها می‌توانید برند خود را به طیف نا محدودی از کاربران در هر جای دنیا معرفی کنید. شبکه‌های اجتماعی مزایای بیشماری برای هر کسب و کار دارند از جمله رایگان بودن فعالیت در این پلتفرم‌ها و فعال بودن طیف وسیعی از افراد جامعه در شبکه‌های اجتماعی.
یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد برندینگ کسب و کار خود اینستاگرام است. اینستاگرام با حجم بسیار بالای کاربران ایرانی و فعالیت روزانه و مستمر کاربران ایرانی در آن به یکی از بهترین پلتفرم‌های اجتماعی برای کسب و کارهای نوپا تبدیل شده است. حتی بسیاری از کاربران برای پیدا کردن خدمات و محصولات مورد نظر خود در اینستاگرام جستجوی خود را انجام می‌دهند.
فعالیت در اینستاگرام پیچیدگی خاص خودش را دارد و برای دست یابی به مخاطبین باید به صورت مستمر و با داشتن استراتژی مشخص در این شبکه اجتماعی به تولید محتوا بپردازید و فالوور کسب کنید.

درباره شرکت آساوب

آژانس دیجیتال مارکتینگ آساوب با رویکرد انجام خدمات بازاریابی آنلاین کار خودش را شروع کرد. ما با بهره گیری از تیمی متخصص و سختکوش سعی در ارائه هر چه بهتر خدمات دیجیتال مارکتینگ داریم. خدمات ارائه شده از طرف آژانس آساوب شامل طراحی سایت، سئو سایت و نمایش سایت برای کلمه کلیدی مرتبط در رتبه‌های برتر صفحه نتایج گوگل، تولید محتوای بهینه شده و خدمات سوشال مدیا از قبیل پیاده سازی استراتژی مناسب با کسب و کار و بهینه سازی پروفایل های اجتماعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا