ارز رمزتکنولوژی

ممنوعیت کامل استخراج رمزارز در چین، فعالان ماینینگ در حال خروج از کشور

یک استاد حقوق دانشگاه :‌این پایان استخراج رمز ارز در چین است. 

ممنوعیت فراگیر استخراج رمزارز در چین صنعتی را فلج کرده که بیش از نیمی از استخراج رمزارز جهان را در برمی‌گیرد و فعالان استخراج رمز ارز در این کشور را باعث پناه بردن به نقاط دیگر جهان مثل تگزاس یا قزاقستان شده است.

به گفته مایک هوانگ یک فعال استخراج رمزارز در استانSichuan چین  بسیاری از فعالان این عرصه در حال کنار گذاشتن این فعالیت برای تبعیت از دستور دولت هستند  و بسیاری از تجهیزات شبیه آهن قراضه در حال فروش است.

دولت محلی Sichuan که دومین منطقه بزرگ استخراج رمزارز بعد از Xinjiang در چین است یک هفته قبل اطلاعیه ممنوعیت استخراج رمز ارز در این ایالت را اعلام کرد.

کنگره ایالتی چین یا همان کابینه این کشور با هدف مقابله کاهش ریسک‌های مالی بعد از آزمایش ارز دیجیتال این کشور دستورات جدید را علیه استخراج بیت کوین صادر کرده است.

در همین زمینه بخوانید: افزایش قیمت سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی با ظهور رمزارز «چیا»

به اعتقاد مقامات چینی ارزرمزها نظم اقتصادی را مختلف کرده و نقل و انتقال و پولشویی غیر قانونی را تسهیل می‌کند. تحلیل‌گران اما معتقدند که پکن نگران است که رقبای دیگر یوان دیجیتالی را تحت تاثیر قرار دهد.

بعداز فراخوان دولت علیه استخراج رمز ارز مراکز اصلی استخراج رمز ارز در این کشور از جمله در ایالت های Xinjiang ، Yunnan  و Sichuan متوقف شده است.

قیمت بیت‌کوین این هفته به زیر 30 هزاردلار رسید که کمتر از نصف چیزی است که در ماه آوریل به آن رسیده بود و همین نگرانی‌ها نسبت به آینده این صنعت را افزایش داده است.

لیو هونگفی یک فعال استخراج رمز ارز می‌گوید اگر دولت مخالف استخراج رمز ارز باشد من از اینکار استعفا میکنم چون شما نمی‌توانید در چین با حزب کمونیست بجنگید.

نیشانت شارما موسس یک شرکت مشاوره در زمینه صنعت رمزارز می‌گوید که اغلب افرادی که به استخراج رمز ارز در این کشور مشغول بوده‌اند در حال فروش دستگاه‌های خود هستند.

به گفته وی نتیجه ممنوعیت استخراج رمزارز در چین سود بردن دیگر کشورها و مناطق است چراکه فرصت بیشتری برای استخراج دارند.

یک استاد حقوق دانشگاه NYU هم گفته این پایان استخراج رمز ارز در چین است.

مرتبط: رئیس‌جمهور: فعالیت رمزارزی و استخراج آن تا پایان شهریور غیرمجاز است

کاهش قیمت ماشین‌های استخراج رمزارز

به دنبال ممنوعیت استخراج رمزارز در چین قیمت ماشین‌های استخراج بیت کوین و دیگر رمزارزها کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

یک ماشین استخراج رمزارز که تا چند ماه قبل  4000 یوان ( 620 دلار ) فروخته می‌شد حالا با قیمتی حدود 700 تا800 یوان قابل خریداری است.

بیت من Bitmain بزرگترین سازنده دستگاه‌های استخراج رمزارز چین امروز جمعه اعلام کرد که فروش محصولات خود را متوقف می‌کند و به دنبال تامین قطعات تولید دستگاه در سایر کشورها از جمله در آمریکا ، کانادا، استرالیا، روسیه و قزاقستان و اندونزی است.

بسیاری از دیگر شرکتهای تولید کننده دستگاه‌های استخراج رمز ارز چینی هم از مدتها قبل از چین خارج شده‌اند.

شرکت BIT Mining گفته که نخستین سری از محصولات  مایننیگ شامل 320 دستگاه را به قزاقستان تحویل داده است. قرار است دومین و سومین سری از این دستگاه‌ها که شامل 2600 دستگاه ماینینگ می‌شود تا اول جولای به این کشور تحویل داده شود.

شرکت BIT Mining  گفته که به دنبال سرمایه‌گذاری در همین زمینه در تگزاس آمریکا هم هست.

همچنین برخی گروه‌های جدید در حال ارایه پیشنهاد به استخراج کنندگان رمزارز برای انتقال به دیگر کشورها از جمله روسیه هستند.

منبع
رویترز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا