شبکه‌های اجتماعیگوگل

قابلیت «تصویر در تصویر» یوتیوب به آیفون و آیپد اضافه می‌شود

اگرچه مدت‌هاست که یوتیوب امکان استفاده از قابلیت تصویر در تصویر (Picture-in-Picture) را برای کاربران خود فراهم کرده اما تاکنون دارندگان آیفون و آیپد اپل از این قابلیت بی‌بهره بودند.

تا اینکه ساعاتی پیش، این شرکت اعلام کرد کاربران پریمیوم یوتیوب در تمامی‌ دستگاه‌های آی او اس –iOS- به‌زودی این قابلیت را روی دستگاه خود دریافت خواهند کرد. گفته می‌شود که این ویژگی فعلا در اختیار کاربران آمریکایی یوتیوب قرار خواهد گرفت و به تدریج برای دیگر کاربران این پلتفرم در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

قابلیت تصویر در تصویر به کاربر این امکان را می‌دهد تا خارج از محیط اپلیکیشن یوتیوب، به تماشای ویدیو بپردازد و همزمان با پخش ویدیو، کارهایی دیگری همچون اعمال تغییرات روی فایل‌ها، وب‌گردی و یا ویرایش تصاویر را در دستگاه خود انجام دهد.

پشتیبانی از قابلیت تصویر در تصویر برای اولین بار با عرضه آی او اس 9، در این پلتفرم فراهم شد اما در آی او اس 14، این قابلیت با تغییرات محسوس به گوشی‌های آیفون اضافه شد و در دستگاه‌هایی با نمایشگرهای بزرگ، به خوبی کار می‌کرد.

تا پیش از این، یوتیوب از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کرد که البته این مسئله در اپلیکیشن این شرکت به چشم می‌آمد. بدین معنی که برخی از کاربران یوتیوب با کمک مرورگر سافاری در آیپد خود می‌توانند از حالت تصویر در تصویر استفاده کنند.

حال یوتبوب رسما اعلام کرد که این قابلیت به زودی برای تمامی‌کاربران دستگاه‌های اپل عرضه خواهد شد. بدین ترتیب، کاربران اپل می‌توانند ویدیوهای یوتیوب را در یک مینی‌پلیر پخش کنند و در کنار آن، با سایر بخش‌ها و اپلیکیش‌های گوشی خود کار کنند.

طبق اعلام یوتیوب، این ویژگی پس از عرضه برای کاربران پریمیوم، برای دیگر مشترکان این پلتفرم نیز عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا