تکنولوژی

بهترین ایربادزهای بازار کدامند و قابلیتهای هرکدام چیست؟

ایربادزها را می‌توان نسل پیشرفته هدفون‌ها به شمار آورد که حالا شرکتهای مختلفی مشغول تولید آن هستند. این محصول را از روی داشتن سنسور، جعبه یا کیس شارژ ، قابلیت کنترل با صدا و دستیارهای هوشمند صوتی مثل سیری، کورتانا و Google now و الکسا و همچنین قابلیت حذف نویز می‌توان در این رده جای داد.

رشد نفود تلفن‌های هوشمند و تکنولوژی  در کشورهای در حال توسعه مانند چین و هند میزان تقاضا برای این محصول را به شدت افزایش داده است. یک دلیل دیگر برای  رشد تقاضای این محصول همه‌گیری و دورکاری در دنیا بوده که باعث شده بسیاری از مردم برای کار در خانه به چنین محصولی نیاز داشته باشند.

رشد تقاضای ایربادز‌ها به دنبال رشد تقاضای تلفن‌های هوشمند در دنیا رخ داده و پیشرفت‌‌های تکنولوژیک در حوزه دستیارهای صوتی هوشمند مثل سیری، Google now و الکسا رابطه مستقیمی در رشد تقاضای این محصولات داشته است.  در طی سال‌های اخیر تولید کنندگان این محصول تمرکز زیادی روی ضد آب کردن ایربادزها انجام داده‌اند تا از این طریق به نحوه و شیوه استفاده از این محصول در شرایط مختلف وسعت ببخشند. بر اساس تازه‌ترین تحلیل‌ها و پیش بینی‌ها بازار ایربادز در بازه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ در آسیای جنوب شرقی و چین از بالاترین میزان تقاضا، در غرب اروپا و شمال آمریکا از تقاضای متوسط و در کشورهای خاورمیانه ،‌افریقا و امریکای جنوبی از تقاضای پایینی برخوردار خواهد بود.

بازار ایربادز / پیش‌بینی میزان رشد در بازه ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵
بازار ایربادز / پیش‌بینی میزان رشد در بازه ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ نشان می‌دهد رشد این بازار در آسیای جنوب شرقی در بالاترین حد و در خاورمیانه و از جمله ایران در پایین‌ترین سطح خواهد بود.

 

رقابت در بازار ایربادز

بازار ایربادزها به لطف حضور شرکتهای مختلف و قدرتمند حوزه تکنولوی یک بازار رقابتی است و این شرکتها سرمایه‌گذاری عظیمی روی این عرصه انجام داده است.

این شرکت‌ها همچنین از طریق ادغام و تملک سهم قابل توجهی از تکنولوژی‌ و حقوق  انحصاری در این عرصه را از آن خود کرده اند.

در اکتبر ۲۰۱۹ اپل از عرضه ایرپادزپرو خبر داد که نسخه پیشرفته آی از خانواده ایرپادز بود و مجهز به تکنولوژی قابلیت حذف نویز ( active noise cancellation )  ، صدای فوق‌العاده، سبک و طراحی ارگونومیک متناسب با گوش بود.

در جولای سال ۲۰۱۹ سونی هدفون WF-1000XM3 را مجهز به حذف نویز ( active noise cancellation ) ، ۳۲ ساعت عمر باتری و تکنولوژی شناسایی قرار گرفتن در گوش معرفی کرد.

بازیگران اصلی بازار ایربادز و میزان رقابتی بودن این بازار
بازیگران اصلی بازار ایربادز و میزان رقابتی بودن این بازار

 

بهترین هدفونهای ایربادز در سال ۲۰۲۱

هدفون سونی  WF-1000XM4

دو سال بعد از اینکه سونی نخستین سری از ایربادزهای بی سیم خود را به بازار معرفی کرد حالا این شرکت هدفون WF-1000XM4 را به ویترین فرستاده است.

این محصول کوچکتر و مجهز به استاندارد IPX4 از نظر مقاومت در برابر آب و همچنین بهبود قابلیت حذف نویز است.

هدفون سونی  WF-1000XM4
هدفون سونی  WF-1000XM4 نسخه جدید ایربادز سونی با کیفیت صدای خوب و قابلیت حذف نویز بهبود یافته است

سونی همچنین در این ایربادز از مموری فوم برای قرار گرفتن بهتر هدفون داخل گوش استفاده کرده که قابلیت عالی در حذف صداهای محیطی علاوه بر قابلیت حذف نویز دیجیتالی دارد.

عمر باتری این هدفون هم از دیگر مزیت‌های آن است و قادر به پخش ۸ ساعت موسیقی در هنگام فعال بودن قابلیت ضد نویز را دارد در حالی که سایر هدفون‌های رقیب قابلیت پخش تا ۵ ساعت را دارند.

کیس این هدفون قابلیت شارژ بی سیم دارد ضمن اینکه این محصول به قابلیت “speak to chat را دارد که به طو رخودکار در هنگام صحبت کردن فرد با دیگران فعال می‌شود. در این هنگام وقتی هدفون متوجه می‌شود که کاربر در حال صحبت با صدای بلندتر از معمول است صدای موسیقی را کاهش می دهد.

در بخش میکروفن اما این هدفون نمره قابل قبولی کسب نمی‌کند و به خصوص در محیط های شلوغ صدای آن قابل قبول نیست.

هدفون BOSE QUIETCOMFORT EARBUDS

BOSE از جمله سازندگان مشهور هدفون در دنیاست و ایربادز QuietComfort این شرکت مجهز به یکی از قدرتمندترین محصولات حدف نویز است .

یکی از مهمترین ویژگی‌های این ایربادز شرکت BOSE این است که کاربر قادر به انتخاب از بین ۱۱ سطح مختلف از حذف صدا ( noise cancellation ) است. در واقع این بستگی به این دارد که شما تا چه اندازه بخواهید صدای بیرونی را در هنگام پخش موسیقی یا پادکست حذف کنید.

کاربر می‌تواند با انتخاب و ذخیره سه سطح از آن میان و با زدن دوبار روی هدفون سمت چپ هرکدام از سطوح حذف نویز را که بخواهد انتخاب  کند.

هدفون BOSE QUIETCOMFORT EARBUDS
هدفون BOSE QUIETCOMFORT EARBUDS

ایربادز BOSE از صدای با کیفیت و باس (bass ) بسیار خوبی برخوردار است و قادر به پخش صدای طبیعی است ضمن اینکه میکروفن آن هم در شرایط مختلف خوب کار می‌کند.

با قیمت ۲۸۰ دلار این ایربادز جزو هدفون‌های بی سیم گرانقیمت بازار به شمار می‌رود.

 

هدفون AMAZON ECHO BUDS 2

این هدفون بی سیم را می‌توان یکی از بهترین ایربادزهای زیر ۱۵۰ دلار به حساب آورد و هرچند از مزیت اتصال به الکسا برخوردار نیست اما قابلیت های متنوع خوبی را در خود جمع کرده است.

این دومین محصول آمازون برای این بازار است و نسبت به مدل قبلی قابلیت حذف نویز بهتری دارد ضمن اینکه از نظر دیزاین و متریال ساخت نیز بهبودهای خوبی یافته است.

هدفون AMAZON ECHO BUDS 2
هدفون AMAZON ECHO BUDS 2 دومین تلاش آمازون برای حضور در بازار ایربادزها و یکی از ارزان‌ترین مدلهای با کیفیت است

 

کیفیت صدای این ایربادز آمازون به نسبت قیمت‌آن بسیار خوب است.

مرتبط: همه چیز درباره رفع مشکلات ایربادها و هدفون های بلوتوثی

هدفون  AIRPODS PRO اپل

اپل از سالها قبل با خرید شرکت بیتس حضور موثری در بازار هدفون‌های بی سیم داشته و ایرپادز پرو این شرکت یکی از محصولات خوب این بازار به شمار می‌رود.

اتصال این محصول با سایر محصولات اپل مثل آیفون، آیپد و مک بسیار ساده و سریع است . هرچند از نظر کیفیت صدا ایرپادز اپل بهترین در بازار نیست اما تا اندازه زیادی کاربران را راضی می‌کند و از نظر حذف نویز هم یکی از سه ایرپادز برتر به حساب می‌آید.

هدفون  AIRPODS PRO اپل
هدفون  AIRPODS PRO اپل هرچند بهترین کیفیت صدا را ندارد اما از نظر  حذف نویز یکی از بهترین‌های بازار است

اپل مرتبا در حال بهبود اکوسیستم خود و افزایش قابلیتهای محصولات خود هم هست از جمله آنها قابلیت Spatial audio است که به تازگی روی اپل موزیک (‌نسخه اشتراکی ) فعال شده است. این ویژگی جدید صدای با کیفیت ساراند را روی ایرپادز عرضه می‌کند

برای آشنایی با قابلیت Spatial audio این مطلب را بخوانید

 

هدفون JABRA ELITE 75T

شرکت جابرا هم از سازندگان مشهور هدفون و هدست بی سیم به خصوص در زمینه ارتباط بلوتوثی است و هدفون JABRA ELITE 75T این شرکت یکی از بهترین محصولات موجود چندکاره در بازار است.

این محصول را می‌توان همزمان روی موبایل یا تبلت به کار گرفت و قابلیت کنترل و تنظیم بخشهای مختلف صدا مثل EQ و … را دارد. یک ویژگی دیگر این هدفون بهره مند بودن از قابلیت white noise است که آن را به خصوص در محیط‌های پرسروصدا متمایز می‌کند.

هدفون JABRA ELITE 75T
هدفون JABRA ELITE 75T یک محصول مناسب چندکاره

جابرا یک مدل جدیدتر این ایربادز یعنی Elite 85t را هم عرضه کرده که افزایش قدرت حذف نویز آن افزایش پیدا کرده است.

 

هدفون BEATS POWERBEATS PRO

یکی از بهترین محصولات یا ایربادزهای موجود برای فعالیت ورزشی BEATS POWERBEATS است. دیزاین منحصر به فرد این هدفون آن را برای ثابت ماندن در هنگام فعالیتهای ورزشی مناسب کرده است. یک ویژگی مثبت دیگر این هدفون کیفیت صدای آن و باس بسیار خوب آن است که به خصوص برای ایجاد هیجان و انگیزه در ورزشکار کاربرد دارد.

هدفون BEATS POWERBEATS PRO 
هدفون BEATS POWERBEATS PRO یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای فعالیت‌های ورزشی

با توجه به اینکه شرکت BEATS حالا یک شرکت متعلق به اپل است این محصول از قابلیت‌های ویژه ایرپادز اپل مثل اشتراک گذاری صدا ( audio sharing ) و سوییچ کردن بین دستگاه‌ها برخوردار است.

 

هدفون سامسونگ گلکسی بادز پلاس

یک قابلیت خیلی خوب گلکسی بادز پلاس سامسونگ این است که با یک شارژ می‌توان تا ۱۱ ساعت فعالیت داشته باشد. این میزان نگه داشتن باتری در میان محصولات مشابه بسیار بالاست.

با این حال نقطه ضعف این هدفون بی سیم سامسونگ نداشتن قابلیت حذف نویز است و البته نبودن همین تکنولوژی در این هدفون باعث عمر باتری آن شده است.

هدفون سامسونگ گلکسی بادز پلاس
هدفون سامسونگ گلکسی بادز پلاس عمر باتری بالا اما بدون قابلیت حذف نویز

با توجه به قیمت این هدفون می‌توان نسخه ارزانتری نسبت به ایرپادزهای گرانتر باشد.

 

هدفون SENNHEISER MOMENTUM TRUE WIRELESS 2

شرکت زنهایزر از جمله شرکتهای مشهور سازنده هدفون‌های حرفه‌ای است و مومنتوم TRUE WIRELESS 2 هم دومین تلاش این شرکت برای حضور در جهان ایربادزهاست.

هدفون SENNHEISER MOMENTUM TRUE WIRELESS 2
هدفون SENNHEISER MOMENTUM TRUE WIRELESS 2

یک ویژگی مهم این ایربادز شرکت زنهایزر کیفیت صدای آن هست اما نقطه ضعف این هدفون قطعا قیمت آن است که با حدود ۳۰۰ دلار یکی از گرانترینهای بازار است.

در همین زمینه این مطلب را ببینید:

نقد و بررسی هدفون هواوی ‌‌فری بادز پرو

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا