تکنولوژیموبایل

شیائومی می‌ 11تی، رقیب جدی آیفون 13 در راه است

 

بازار گوشی‌های هوشمند مدام در حال تغییر و تحول است و هر چند وقت یک‌بار، اسمارت‌فون‌هایی با قابلیت‌های جدید و متفاوت عرضه می‌شوند.

در همین رابطه اخیرا اطلاعاتی منتسب به پرچمدار جدید شیائومی ‌موسوم به می‌ 11تی در شبکه اجتماعی ویبو چین رویت شده که از مجهز بودن این گوشی به دو نوآوری متفاوت خبر می‌دهند. دو قابلیتی که می‌توانند می‌ 11تی را یک سروگردن بالاتر از دیگر گوشی‌های هم‌رده قرار دهد.

در این گزارش آمده که پرچمدار جدید شیائومی ‌علاوه بر مجهز بودن به دوربین سلفی زیر نمایشگر، از فناوری اولترا وایدباند (UWB) نیز پشتیبانی می‌کند. چند وقتی بود که شنیده‌هایی مبنی بر تصمیم شیائومی ‌برای استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر در محصولات جدید این شرکت به گوش می‌رسید که اکنون به نظر می‌رسد می 11 تی شیائومی با چنین قابلیتی عرضه خواهد شد.

البته سامسونگ نیز در این راه، گام‌هایی را برداشته و طبق آخرین شنیده، پرچمدار جدید این شرکت کره‌ای تحت عنوان گلکسی اس22 نیز به احتمال زیاد با این فناوری به دست مشتریان خواهد رسید. ناگفته نماند که فناوری مذکور فعلا در آغاز راه خود قرار داد و نیاز به زمان بیشتری برای توسعه دارد و شاید سامسونگ بخواهد به‌کارگیری این قابلیت در کهکشانی جدید خود را به سال بعد موکول کند.

با این حال، به نظر می‌رسد که شیائومی ‌در تصمیم خود جدی است و طبق آخرین گزارش‌ها، می‌ 11تی این شرکت با این قابلیت عرضه خواهد شد. در خصوص فناوری اولترا وایدباند نیز باید گفت که این ویژگی، یک پرتکل ارتباطی بُرد کوتاه است که اخیرا در گوشی‌های جدید آیفون به کار رفته است. در واقع، اپل با کمک این فناوری توانست ردیاب هوشمند خود را عرضه کند.

حال با توجه به اخبار منتشرشده در خصوص تصمیم مدیران شیائومی ‌برای استفاده اولترا وایدباند، احتمال رونمایی از ردیاب‌های هوشمند جدید توسط این شرکت چینی دور از ذهن نیست. به مانند دوربین سلفی زیر نمایشگر، این فناوری نیز جدید بوده و در معدود گوشی‌های هوشمند به کار رفته است.

اما اگر شیائومی ‌بتواند می 11تی خود را مجهز به این دو قابلیت عرضه کند، می‌تواند این پرچمدار را در مقایسه با گوشی جدید اپل یعنی آیفون 13 که برای آن نیز پشتیبانی از اولتراواید پیش‌بینی شده (بدون دوربین سلفی زیر نمایشگر) یک پله بالاتر قرار دهد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا