تکنولوژیموبایل

باتری گوشی‌های جدید شیائومی، ظرف 8 دقیقه شارژ می‌شوند

شیائومی‌ به تازگی اطلاعات جدیدی را از نسل جدید فناوری شارژ خود ارائه داد و اعلام کرد که این فناوری رکورد جدیدی در زمینه شارژ بی‌سیم و باسیم محسوب می‌شود.

در آزمایشی که توسط این شرکت صورت گرفت، شارژ باتری نسخه‌ای از گوشی می‌11 پرو با باتری 4000 میلی‌آمپری به نمایش گذاشته شد که به گفته این شرکت، می‌توان ظرف 8 دقیقه و به لطف فناوری شارژ 200 واتی‌هایپرشارژ (HyperCharge)، شارژ باتری را از صفر به 100 رساند.

شیائومی ‌همچنین اعلام کرد از طریق شارژ سیمی‌120 واتی این شرکت نیز می‌تواند شارژ باتری می‌11 پرو را در 15 دقیقه به طور کامل پُر کرد. این روزها، رقابت جدی میان تولیدکنندگان چینی بر سر سرعت شارژ و فناوری‌های مرتبط وجود دارد که هر چند وقت یکبار، دمویی از آنچه مهندسان این شرکت موفق به توسعه آن شده‌‎اند، به نمایش گذاشته می‌شود.

البته ممکن است برخی از این فناوری‌ها به مرحله نهایی و استفاده در گوشی‌های هوشمند نرسند. با این حال، تقریبا دو سال پیش، شرکت شیائومی‌ از فناوری شارژ 100 واتی پرده برداشت که می‌توانست گوشی‌های مجهز به باتری 4000 میلی‌آمپری را ظرف 17 دقیقه شارژ کند.

سال گذشته نیز فناوری شارژ 120 واتی این شرکت معرفی شد و در آن زمان اعلام شد که می‌تواند شارژ باتری 4500 میلی‌آمپری می‌10 الترا را در 23 دقیقه از صفر به 100 درصد برساند.

در این میان، شرکت اوپو نیز جزو پیشگامان فناوری شارژ محسوب می‌شود و فناوری VOOC را در دست توسعه دارد. این شرکت سال گذشته، از فناوری 125 واتی پرده برداشت و اعلام کرد که شارژ گوشی‌های مجهز به این فناوری و البته باتری 4000 میلی‌آمپری، تنها در 20 دقیقه کامل خواهد شد.

پیشرفت در حوزه فناوری‌های شارژ دستگاه‌های هوشمند مشهود است و در طی سال‌های اخیر، گوشی‌هایی با باتری‌هایی بزرگ‌تر و مدت زمان انتظار کمتر برای پُر شدن شارژ باتری وارد بازار شده‌اند. البته بسیاری از این فناوری‌ها، نیازمند کابل‌ها و شارژرهای خاصی هستند که اغلب در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند تا شرایط و موقعیت‌های اضطراری.

با این حال، تمرکز شرکت‌ها برای طراحی و ابداع فناوری‌های شارژ سریع می‌تواند برای کاربران این روزهای دنیای مدرن که زمان برایشان اهمیت زیادی دارد، بسیار مورد استقبال قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا