اپل

شش ویژگی جدید که احتمالا به گوشی آیفون ۱۳ اضافه می‌شود

تنها چند ماه به عرضه گوشی‌های آیفون ۱۳ باقی مانده و به زودی طرفداران برند اپل، با قدرتمندترین آیفون این شرکت آشنا خواهند شد. اگرچه اپل همه ساله از این عبارت یعنی «قوی‌ترین آیفون» برای مدل‌های جدید خود استفاده می‌کند، اما به نظر می‌رسد که امسال قضیه کمی‌فرق کند. چرا که طبق شایعات و شنیده‌هایی که به گوش رسیده، آیفون ۱۳ قطعا از لحاظ مشخصات و تغییرات ظاهری، یک سروگردن بالاتر از نسخه‌های پیشین آیفون خواهد بود.

تغییراتی همچون ناچ کوچک‌تر، طراحی بدون درگاه و بدنه‌ای ضخیم‌تر که در کنار هم می‌توانند آیفون ۱۳ را قوی‌ترین و متفاوت‌ترین آیفونی که تاکنون تولید شده، تبدیل کنند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به شش ویژگی مورد انتظار برای نسل جدید گوشی‌های آیفون.

دوربین قوی‌تر و بهتر

اپل همه ساله، بروزرسانی‌هایی را در دوربین گوشی‌های جدید آیفون اعمال می‌کند. امسال نیز قطعا این روال ادامه خواهد داشت. سال گذشته، دوربین آیفون ۱۲ پرو شباهت زیادی به مدل‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی (به استثنای لنز تله‌فوتو) داشت، اما به نظر می‌رسد که این مسئله در آیفون ۱۳ پرو متفاوت خواهد بود.

طبق آخرین شنیده‌ها، اپل از دوربین با برآمدگی بزرگ‌تر و ضخیم‌تر در آیفون جددی خود استفاده خواهد کرد که این برآمدگی در مدل‌های پرو، بزرگ‌تر خواهد بود. این مسئله بدان جهت است که در آیفون ۱۳ پرو، سنسوری بزرگ‌تر و مجهز به قابلیت لرزشگیر اپتیکال را تعبیه خواهد کرد.

گوشی آیفون 13

این در حالی است که قابلیت مذکور تنها در مدل آیفون ۱۲ پرو مکس وجود دارد. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که این شرکت بخواهد از یک سنسور کاملا متفاوتی در این محصول استفاده کند. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که دوربین فوق عریض آیفون ۱۳ پرو نیز از لحاظ فیزیکی بزرگ‌تر خواهد بود و این یعنی می‌تواند تصاویر بهتری را در محیط‌هایی با نور کم ثبت کند.

باتری بزرگ‌تر

علاوه بر برآمدگی دوربین، مدل‌های آیفون ۱۳ احتمالا با بدنه‌ای ضخیم‌تر عرضه خواهد شد که این مسئله ناشی از به‌کارگیری یک باتری بزرگ‌تر خواهد بود. اگرچه آیفون ۱۲ به یک باتری قوی مجهز شده، اما در مدل جدید، این باتری بهتر از این‌ها خواهد بود.

در حال حاضر، آیفون ۱۲، از یک باتری تقریبا ۲۸۱۵ میلی‌آمپری بهره می‌برد که در مقایسه با استاندارد امروزی، ظرفیت چندان بالایی محسوب نمی‌شود. از طرفی دیگر، گوشی‌های سامسونگ این روزها با باتری‌هایی ۵۰۰۰ میلی‌آمپری عرضه می‌شوند.

گوشی آیفون 13

حال طبق آخرین شنیده‌ها، آیفون ۱۲ با یک باتری بزرگ‌تر وادر بازار خواهد شد تا بتواند این فاصله را جبران کند. اگرچه اپل به ندرت در خصوص ظرفیت باتری گوشی‌های خود حرف می‌زند، اما قطعا این باتری جدید در آیفون ۱۳ می‌تواند یکی از نقاط قوت آن محسوب شود.

طراحی بدون درگاه

حتی قبل از آنکه آیفون ۱۲ وارد بازار شود، شایعاتی مبنی بر تصمیم اپل برای عرضه آیفونی بدون درگاه (Portless) به گوش می‌رسید. اما در آیفون ۱۲، خبری از این طراحی نشد و در عوض شاهد عرضه ویژگی گ سیف بودیم.

این فناوری می‌تواند بدون نیاز به اتصال گوشی به کابل، دستگاه را شارژ کند. این ویژگی هنوز، جای زیادی برای ارتقا دارد و احتمالا تغییرات بیشتری را در آینده به خود خواهد دید. اما در خبرها آمده که اپل امسال قصد دارد تا تمامی‌درگاه‌های موجود روی بدنه گوشی جدید یعنی آیفون ۱۳ را حذف کند.

گوشی آیفون 13

برخی منابع خبری از اعمال این تغییر تنها در یک مدل خبر می‌دهند اما هنوز نام این مدل اعلام نشده است.

اضافه شدن تاچ آیدی

تقریبا چهار سال از زمانی که اپل قابلیت تاچ آیدی را از گوشی‌های آیفون خود حذف کرده، می‌گذرد. البته اگر آیفون SE را در نظر نگیریم. اما چند وقتی است که بسیاری از کارشناسان، به ویژه پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم استفاده از ماسک، اضافه شدن قابلیت تاچ آیدی را ضروری می‌دانند.

حال طبق آخرین شنیده‌ها، آیفون ۱۳ احتمالا این دو قابلیت را در خود جای خواهد داد اما با این تفاوت که تاچ آیدی در زیر نمایشگر تعبیه خواهد شد. طراحی که پیشتر در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی مشاهده شده است.

گوشی آیفون 13

گفته می‌شود که مهندسان اپل این روزها در حال کار روی این ویژگی و اضافه کردن آن به نسل جدید گوشی‌های آیفون هستند. البته برخی منابع خبری نیز از احتمال اضافه شدن تاچ آیدی در دکمه پاور خبر داده‌اند که نمونه آن را پیشتر در مدل ۲۰۲۰ آیپد ایر دیده‌ایم.

قابلیت پرو موشن

از سال ۲۰۱۷ یعنی زمانی که اپل، قابلیت پرو موشن را به آیپد پرو خود اضافه کرد، شایعات پیرامون استفاده از این قابلیت در گوشی‌های آِیفون در فضای وب به چشم می‌خورد. پیشتر تصویر می‌شد که بالاخره این قابلیت را در آیفون ۱۲ خواهیم دید، اما این گوشی نیز بدون ویژگی پرو موشن عرضه شد.

حال که تمامی‌نگاه‌ها معطوف آیفون ۱۳ شده، بسیاری از منابع خبری، از اضافه شدن قابلیت پرو موشن به گوشی‌های جدید آیفون ۱۳ خبر می‌دهند. با کمک این ویژگی، نمایشگر دستگاه می‌تواند تا نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را پشتیبانی کند و در مواقع غیرضروری نیز، نرخ رفرش را کاهش دهد تا شارژ باتری حفظ شود.

گوشی آیفون 13

در حال حاضر، بسیاری از گوشی‌های اندروید گران‌قیمت و همچنین مدل‌هایی با قیمت‌های متوسط، از این نرخ رفرش پشتیبانی می‌کنند. اما آیفون‌های اپل هنوز چنین قابلیتی را به خود ندیده‌اند.

حالت پرتره در فیلمبرداری

عکاسی با حالت پرتره، طرفداران زیادی دارد. در عکس‌هایی که با این حالت ثبت می‌شوند، فوکوس روی سوژه خواهد بود و نمای زمینه سوژه، به صورت تار یا مات درخواهد آمد. اما این قابلیت تاکنون تنها در حالت عکاسی گوشی‌های آیفون وجود داشته که به نظر می‌رسد چیزی به عرضه آن در حالت فیلمبرداری باقی نمانده است.

شنیده‌ها خبر می‌دهند که اپل در حال بررسی و تست امکان اضافه شدن این قابلیت به حالت فیلمبرداری گوشی آیفون ۱۳ است. همانطور که می‌دانید، برخی از گوشی‌های اندرویدی از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند و اپل نیز برای جا نماندن از رقابت با تولیدکنندگان رقیب، راهی جز اضافه کردن پرو موشن به اعضای جدید خانواده محصولات خود ندارد.

گوشی آیفون 13

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا