پوشیدنی هوشمند

قابلیت تشخیص خروپف به زودی در ساعت‌های فیت بیت

به نظر می‌رسد مهندسان شرکت فیت بیت این روزها به دنبال اضافه کردن قابلیت تشخیص خروپف به نسل جدید محصولات پوشیدنی خود هستند.

قابلیتی که می‌تواند اطلاعات سودمندی را از وضعیت خواب کاربران در اختیارشان قرار دهد. طبق اطلاعاتی که از جدیدترین نسخه اپلیکیشن فیت بیت در گوگل پلی استور به دست آمده، این ویژگی از طریق میکروفون تعبیه شده در محصولات پوشیدنی فیت بیت، امکان می‌دهد تا صداهای محیطی و پیرامون کاربر از جمله خروپف را در حین خواب شناسایی و ردیابی کند.

البته فعال بودن این ویژگی ممکن است به قیمت زودتر خالی شدن شارژ باتری دستگاه تمام شود. با این حال، اطلاعاتی که از طریق این قابلیت ارائه می‌شود، قطعا ارزشمندتر از چند درصد شارژ از دست رفته باتری این دستگاه‌ها خواهد بود.

گفته می‌شود که این قابلیت تحت عنوان Snore & Sound Detect عرضه خواهد شد و می‌تواند تمامی‌صداهای موجود در پیرامون فرد در حین خواب را شناسایی و ثبت کند. در واقع، قابلیت مذکور، میزان صداها و خروپف را ارزیابی می‌کند و قادر است صدای خروپف را تشخیص دهد.

طبق اطلاعات موجود، این ویژگی قادر به تشخیص منبع این صدا نیست، بدین معنی که در صورت حضور دو یا چند فرد در یک اتاق، نمی‌تواند تشخیص دهد که صدای خروپف دقیقا از سمت چه کسی است. در توضیحات این قابلیت به کاربران توصیه شده که در هنگام خواب، از پخش صداهای اضافی جلوگیری کنند تا اختلالی در عملکرد این قابلیت به وجود نیاید.

همچنین، به کاربران پیشنهاد شده که برای استفاده از این قابلیت، حداقل شارژ باقی‌مانده در گوشی 40 درصد باشد. هنوز هیچ توضیحی در خصوص کاربردهای اطلاعات خروپف ارائه نشده، اما دانستن وضعیت خواب و میزان خروپف‌ها، می‌تواند به کاربران در تشخیص اختلالات خواب و همچنین درمان آن‌ها کمک کند.

قابلیت تشخیص خروپف به زودی به ساعت‌های فیت بیت اضافه می‌شوند

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا