ایرانتکنولوژی

مجوز پرواز دو پهپاد پستی در کیش صادر شد

مجوز پرواز دو فروند پهپاد برای پرواز در دو منطقه شهر کیش از جمله از اداره پست کیش به منطقه آزاد کیش و پردیس دانشگاه شریف صادر شد. این دو پهباد توانایی جابه جایی ۱۰ کیلو بار را دارد و نام آن‌ها را هدی (کبوتر نام بر) و هادی (هدایت کننده) گذاشته‌اند. به گفته وزیر ارتباطات این دو پهپاد جزو اولین پهپادهایی هستند که مجوز پرواز گرفته‌اند و زیرساخت حقوقی‌شان دایر شده است.

افتتاح ۲طرح شرکت ملی پست در کیش

همچنین طرح بکارگیری ۴۰۰ دستگاه خودروی جدید پست و مرکز مکانیزه پست استان اصفهان به صورت ویدئو کنفرانسی با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست  روز پنجشنبه در آیین رونمایی از این طرح‌های زیرساختی  که در کیش  اجرا شد، گفت: به منظور جلوگیری از تغییر نگرش مردمی نسبت به پست این شرکت موزه رشت، تبریز و سیستان و بلوچستان افتخار را داریم که گذشته راحیا کنیم.

سبحانی با بیان اینکه برای افزایش اعتماد مردم، نیاز داشتیم تا زیرساخت‌های پست را بر اساس نیاز روز توسعه دهیم افزود: در این راستا مرکز تجزیه خلیج فارس با ۱۵ متر مربع و سایر استان ها، تقویت ۳۰ درصدی ناوگان حمل شهری و بین شی ناوگان پستی با خرید ۳۰ دستگاه کامیون و ناوگان شهری نیز با خرید ۴۰۰ دستگاه خودروی جدید ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: گام نهادن در مسیر هوشمند نیز از دیگر برنامه‌های این شرکت بود که در این راستا افتخار آن را داریم ۲ مرکز تهران و پنج مرکز استان‌ها در دستور کار قرار دارد که یکی از مراکز تهران رونمایی شده و امروز شاهد رونمایی مرکز مکانیزه هوشمند اصفهان هستیم در نطر داریم تا پایان ماموریت دولت در استان‌های خراسان رضوی، تبریز، شیراز و اهواز و گیلان نیز این خدمت را ارایه دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی گفت: در راستای سرعت دهی خدمات در بخش هوشمند سازی امروز توانستیم بعد از سال‌ها بحث پهباد پستی را در کشور راه اندازی کنیم تا در جاهایی که ضرورت دارد بتوانیم از این خدمت استفاده کنیم که کیش آغازگر این خدمت در کشور است.

وی با اشاره به راه اندازی پنج هاب استانی در کشور افزود: در سال جاری نیز این اقدام را در استان‌های همجوار به صورت مستقیم خطوط مبادله را راه اندازی کرده‌ایم تا ارسال پست در بسیاری از استان‌های کشور به کمتر از ۲۴ ساعت برسد.

سبحانی گفت: مهمترین خواسته جزیره کیش نیز در بحث پست صدور مجوز ارسال بسته‌های تولید سرزمینی بدون ممنوعیت و محدودیت‌ها به سایر نقاط است و اگر چه در این زمینه محدودیت قانونی وجود ندارد و در عمل مشکل داریم سعی می‌کنیم تا مجوز لازم آن را اخذ کنیم.

برای طرح توسعه ناوگان پستی کشور یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتیارات شرکت ملی پست هزینه شده است.

آذری جهرمی برای بهره برداری از سه سامانه جدید هوشمند، رونمایی از ۴۰۰ دستگاه وانت مزدای جدید در چرخه پستی کشور و بهره برداری از مرکز مکانیزه استان اصفهان به صورت ویدیئو کنفرانس به کیش سفر کرده است.

جهرمی: کیش پتانسیل تبدیل شدن به مرکز صرافی‌های ارز دیجیتال منطقه را دارد

وزیر ارتباطات، روز گذشته (۵ خرداد) در شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات جزیره کیش گفت که  کیش زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن به مرکز صرافی‌های بین المللی ارز دیجیتال کشورهای منطقه را دارد و باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. محمد جواد آذری جهرمی در ادامه توضیح داد: «در کشور افراد با استعدادی در این زمینه وجود دارد و سازمان منطقه آزاد کیش نیز باید با یک ضوابط سهل و و اختیارات خود استفاده کرده و سرمایه گذاران مختلفی در این زمینه جذب کند. شهر هوشمند شهری است که به صورت هوشمند مدیریت شود و هم اکنون با بهره برداری از سه سامانه این اتفاق در جزیره کیش روی داده است.

وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنین بر استفاده از مصادیق خدمات رسانی هوشمند از جمله خودران‌های هوشمند و ماشین‌های بدون سر نشین در این منطقه تاکید کرد و گفت:

«خصلت کیش آزاد سازی تجاری است در چند سال گذشته بر اساس تحریم‌های ظالمانه دچار مشکل شده اما معتقدم اگر مقداری در کسب و کارها در جزیره تسهیل شود دوباره شاهد رشد روز افزود سرمایه گذاری در این جزیره خواهیم بود.»

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا