ایرانویروس کرونا

نمایش مراکز واکسیناسیون کرونا از طریق مسیریاب‌ها

بیش از دو ماه از آغاز واکسیناسیون در کشور می‌گذرد و با گسترش هرچه بیشتر آن در کشور، مراکز بیشتری نیز برای واکسیوناسیون افراد تعیین می‌شوند. از این رو دو مسیریاب‌ نشان و بلد آدرس این مراکز را برای کاربران روی نقشه مشخص کرده‌اند. درحال حاضر نشان با همکاری اپلیکیشن ماسک و بلد با استخدام نیرو و رصد این مراکز به صورت ساعتی و روزانه، این اطلاعات را که شامل ساعت کاری و میزان شلوغی هر مرکز، رده سنی افراد واجد شرایط، زمان واکسیناسیون، نوع واکسن، مدارک لازم، و سایر اطلاعات تکمیلی می‌شود را روی نقشه نشان داده‌اند. به گفته مدیران این دو مجموعه، وزارت بهداشت اطلاعات این مراکز را در اختیار آن‌ها قرار نداده است.

 مسیریاب نشان

به گفته نشان در حال حاضر آدرس دقیق ۵۶۵ مرکز واکسیناسیون کرونا در سطح کل کشور در دسترس کاربران قرار دارد. در اپلیکیشن نشان با جستجو عبارت «پایگاه واکسن کرونا» یا «واکسن کرونا» با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربران نزدیک‌ترین مراکز واکسیناسیون در اولویت بالا نمایش داده خواهد شد. اطلاعاتی از جمله آدرس دقیق، شماره تماس مرکز هم در کنار هر کدام از این پایگاه‌ها نشان داده می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند ساعت‌های شلوغ و خلوت این مراکز هم را چک کنند.

به گفته مدیران نشان اطلاعات اولیه این مکان‌ها توسط تیم اپلیکیشن ماسک گردآوری شده و در نشان، بر اساس اطلاعات موجود در سایت بیمارستان‌های علوم پزشکی استان‌های مختلف کشور و گزارش‌های کاربران نشان بازبینی و اصلاح شده‌اند.

 مسیریاب بلد

 در حال حاضر اطلاعات مراکز واکسیناسیون کرونا در بلد فقط در محدوده‌های شرق، غرب، شمال و جنوب  تهران در دسترس بوده و به زودی برای شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، کرج و اهواز هم در دسترس خواهد بود.

به گفته مدیر روابط عمومی بلد این اطلاعات در شهر تهران هر روز توسط نیروهای بلد و کاربران مشارکت‌کننده بروزرسانی می‌شود و کاربران با مراجعه به این نرم‌افزار می توانند آخرین وضعیت و اطلاعات در مورد هر مرکز تزریق واکسن را مشاهده کنند. 

 

همچنین آخرین زمان بروزرسانی این اطلاعات هم در صفحه مربوط به هر مرکز واکسیناسیون نوشته می‌شود. کاربرانی که به این مراکز مراجعه می‌کنند می‌توانند با به اشتراک‌گذاری نظر و عکس خود در صفحه همان مرکز واکسیناسیون، در به روز بودن اطلاعات مراکز واکسیناسیون کرونا مشارکت داشته باشند.

همچنین بلد اعلام کرده است که در کنار میانبر‌ها برای نمایش مراکز واکسن کرونا و مراکز تست کرونا، آمار واکسیناسیون و اخبار و توضیحات مربوط به واکسیناسیون هم اضافه کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا