شبکه‌های اجتماعی

نسخه اندرویدی کلاب ‌هاوس این هفته برای کشورهای بیشتری عرضه می‌شود

چند روزی از عرضه نسخه اندروید اپلیکیشن کلاب ‌هاوس می‌گذرد. حال این شرکت اعلام کرد که ظرف چند روز آینده، امکان استفاده از این اپلیکیشن برای کاربران بیشتری در کشورهای جهان فراهم خواهد شد.

طبق گفته کلاب ‌هاوس، نسخه اندروید این اپلیکیشن تا روز سه شنبه در اختیار کاربرانی از کشورهای برزیل، ژاپن و روسیه و تا روز جمعه نیز کاربران کشورهای هند و نیجریه قرار خواهد گرفت. همچنین دارندگان دستگاه‌های اندرویدی در دیگر کشورهای جهان نیز در روزهای پیش رو قادر به استفاده از این اپلیکیشن خواهند بود.

همانطور که می‌دانید کلاب ‌هاوس در ابتدا تنها برای کاربران آی او اس عرضه شد و تقریبا تا یک سال نخست عرضه رسمی‌این اپلیکیشن، خبری از نسخه اندروید نبود. اما علی‌رغم این محدودیت و همچنین محدودیت در پیوستن به این اپلیکیشن (تنها از طریق دعوتنامه)، تعداد کاربران کلاب ‌هاوس ظرف یک سال از مرز 10 میلیون نفر عبور کند.

اخیرا نیز ارزش این شبکه اجتماعی حدود چهار میلیارد دلار برآورد شد. کلاب ‌هاوس این روزها روندی صعودی را از لحاظ تعداد کاربر و همچنین میزان محبوبیت طی می‌کند و مشخص نیست که این سیر صعودی تا به کی ادامه خواهد داشت.

البته این موضوع ارتباط نزدیکی با رقبای این اپلیکیشن دارد. اخیرا برخی شرکت‌ها سرویس‌هایی مشابهی با کلاب ‌هاوس را عرضه کرده‌اند و یا در دست اقدام دارند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به توییتر و سرویس Spaces و همچنین Stage Channel متعلق به شرکت Discord اشاره کرد.

ناگفته نماند که برخی از سیاست‌های کلاب ‌هاوس از قبیل پیوستن صرفا از طریق دعوتنامه و یا نبود کپشن برای صوت‌ها برای افراد ناشنوا، انتقادهایی را علیه این شرکت به دنبال داشته است.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا