بازیمایکروسافت

فناوری دالبی ویژن به کنسول‌های جدید ایکس باکس اضافه می‌شود

طبق آخرین گزارش‌ها، کنسول‌های جدید ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس مایکروسافت برای اولین بار به فناوری گیمینگ دالبی ویژن مجهز خواهند شد.

قرار است در هفته جاری، این قابلیت در اختیار کاربران ایکس باکس اینسایدر قرار گیرد. دالبی ویژن، فناوری پیشرفته‌ای است که می‌تواند عملکرد گرافیکی کنسول را به طور محسوسی ارتقا دهد و تجربه متفاوتی را برای کاربر به ارمغان آورد.

از جمله قابلیت‌های این فناوری می‌توان به نمایش واضح‌تر‌ هایلایت‌ها، کنتراست شارپ‌تر، رنگ‌های دقیق‌تر و همچنین نمایش بهتر محتوا در محیط‌هایی با نور کم و یا زیاد اشاره کرد. به گفته دالبی، این روند به صورت خودکار انجام می‌شود.

به عبارتی دیگر، نیازی نیست تا کاربران یا گیمرها برای تنظیم میزان روشنایی صفحه، به صورت دستی اسلایدر مربوط به آن را تنظیم کنند. در اینجا، بهترین کیفیت تصویر به صورت خودکار انتخاب شده و در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

بر اساس آخرین گزاش‌ها، این پروژه در هفته جاری در اختیار کاربران اینسایدر آلفای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس قرار خواهد گرفت. شرکت دالبی قصد دارد تا در خلال این دوره آزمایشی، بازخوردها را دریافت و مورد بررسی دهد و زمینه را برای عرضه هرچه سریع‌تر این قابلیت فراهم کند.

اگر این اتفاق بیفتد، ایکس باکس اولین کنسولی خواهد بود که در کنار فناوری دالبی اتمز به فناوری دالبی ویژن نیز مجهز خواهد بود. به گفته دالبی، کاربران ایکس باکس اینسایدر برای استفاده از قابلیت می‌بایست جدیدترین بروزرسانی را در تلویزیون‌های مجهز به دالبی ویژن خود دریافت و نصب کنند.

به گفته این شرکت، دالبی ویژن احتمالا در تمامی‌تلویزیون‌ها قابل استفاده نخواهد بود و شاید نیاز باشد تا در آینده، بروزرسانی‌هایی برای این دستگاه عرضه شود. دالبی اعلام کرد که به همراه شرکت مایکروسافت، در حال رایزنی و گفت‌وگو با تولیدکنندگان تلویزیون است تا بتوانند قابلیت پشتیبانی از این فناوری را در محصولات خود ایجاد کنند.

اضافه شدن دالبی ویژن به کنسول‌های جدید ایکس باکس می‌تواند برای مایکروسافت بسیار حائز اهمیت باشد چراکه می‌تواند از این طریق، قابلیت‌های فنی این محصول را به طوری محسوسی ارتقا دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا