ارز دیجیتالایلان ماسک

ایلان ماسک فروش خودرو با بیت کوین را متوقف کرد

تسلا با اتخاذ تصمیمی جدید عنوان کرد که به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی، دیگر بیت کوین را به عنوان روش پرداخت برای خرید خودروهای خود نمی‌پذیرد.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا با انتشار پیامی‌در این رابطه توضیح داد به دلیل اینکه استخراج بیت کوین نیاز به مصرف بالای سوخت‌های فسیلی دارد و این مسئله باعث آسیب رساندن به محیط زیست می‌شود، استفاده از بیت کوین را در معاملات خرید خودرو در این شرکت کنار می‌گذارد.

این در حالی است که شرکت تحت هدایت ایلان ماسک، در اواخر ماه مارس امسال ارز دیجیتال بیت کوین را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت قبول کرد. حال ماسک اعلام کرد که تسلا دیگر ۱.۵ میلیارد بیت کوینی را که اواخر امسال خریداری کرده بود، نمی‌فروشد.

طبق آخرین اطلاعات، تسلا بخشی از این مقدار بیت کوین خود را در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به فروش رساند تا بتواند کاهش فروش خود در این بازه زمانی سه ماهه را جبران کند. در بیانیه این شرکت آمده که اگر فرآیند استخراج بیت کوین به استفاده از انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر تغییر کند، بار دیگر بیت کوین را به عنوان یکی از روش‌های خرید محصولات خود معرفی خواهد کرد.

مدیرعامل تسلا در این خصوص گفت ارز دیجیتال از بسیار جهات، ایده خوبی است و آینده امیدوارکننده‌ای دارد اما نمی‌توان به قیمت ضربه زدن به محیط زیست به چنین موفقیتی دست یافت.

طبق آخرین گزارش‌ها، بخش زیادی از انرژی الکتریسیته بسیاری از کشورهای جهان صرف استخراج بیت کوین می‌شود که تامین آن از طریق مصرف سوخت‌های فسیلی صورت می‌گیرد. حال این مسئله در تضاد با سیاست‌ها و ماموریت‌های تسلا در تسریع حرکت جهان به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است.

ایلان ماسک همچنین علاقه زیادی به دوج کوین، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال در جهان دارد. اگرچه تسلا هنوز در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نکرده، اما ماسک پیشتر دوج کوین را به عنوان رمزارز محبوب خود یاد کرد.

ناگفته نماند که بیانیه ماسک در خصوص کنار گذاشتن بیت کوین از روش‌های پرداخت در شرکت تسلا، تاکنون ۴ درصد از ارزش این ارز دیجیتال را کم کرده و پیش‌بینی می‌شود که این روند نزولی همچنان ادامه یابد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا