تکنولوژی

شیائو‌می از لیست سیاه آمریکا خارج شد

دولت آمریکا با خروج شرکت شیائو‌می از لیست سیاه تحریم‌های خود موافقت کرد.

سال گذشته بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، شیائو‌می و چند شرکت چینی دیگر را به ارتباط و همکاری با ارتش چین متهم کرد و آن‌ها را به لیست سیاه تحریم‌های خود اضافه کرد. شیائو‌می اما در واکنش به این تصمیم، این ادعا را بی‌‎اساس خواند و علیه دولت آمریکا اقامه دعوا کرد.

طولی نکشید که قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا حکم اولیه را به نفع شیائو‌می صادر و اعلام کرد که تصمیم وزارت دفاع ایالات متحده خودسرانه و بدون درنظرگرفتن ادله کافی صورت گرفته است.

اما اکنون شیائو‌می و وزارت دفاع آمریکا برای خارج کردن نام این شرکت چینی از لیست سیاه تحریم‌ها به توافق رسیده‌اند. شیائو‌می در ماه ژانویه امسال و در پی تشدید تنش‌ها با دولت آمریکا، اعلام کرد که این شرکت، نه تحت کنترل دولت چین است و نه ارتباطی با ارتش این کشور دارد.

در پی انتشار خبر توافق میان شیائو‌می و وزارت دفاع آمریکا، ارزش سهام این شرکت چینی با رشدی 6.7 درصدی مواجه شد تا سرنوشت هواوی برای شیائو‌می تکرار نشود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. جدا از این موضوع خوشحالم . کلا گوشی های شیائومی خیلی قیمت پایینی داره و قیمت مناسب . من اولین بار تو سایت نیک لرن بود که نقد و بررسی خوندم و مطمئنم سال دیگه دست همه ی ایرانی ها یه دونه شیائومی هست

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا