تکنولوژیویروس کرونا

سرویس رایگان اوبر و لیفت برای مسافران به مقصد مراکز واکسیناسیون کرونا

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که اوبر و لیفت، دو شرکت ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل از تاریخ 24 ماه مه (3 خرداد) به صورت رایگان، افراد را تا مناطق تعیین‌شده برای دریافت واکسن کرونا در آمریکا منتقل خواهند کرد.

این اقدام در راستای توافق میان اوبر و لیفت با دولت آمریکا و به منظور افزایش سرعت واکسیناسیون و همچنین رسیدن به خواسته رئیس جمهور آمریکا مبنی بر واکسیناسیون 70 درصد از افراد بالغ آمریکا تا چهارم ژوئیه صورت می‌گیرد.

بایدن اعلام کرد که ارائه این سرویس حمل‌ونقل رایگان تا تاریخ مذکور ادامه خواهد داشت. او در حلسه‌ای که با حضور شش فرماندار از ابالت‌های اوهایو، یوتا و مین برگزار شد، با اعلام این تصمیم، اطلاعاتی را از چند طرح دیگر برای کاهش سرعت انتقال و افزایش ایمن‌سازی جامعه آمریکا نیز ارائه داد.

از جمله برنامه‌های مدنظر جو بایدن می‌توان به راه‌اندازی مراکز تزریق واکسن کرونا در کالج‌ها و همچنین ارسال مقامات سازمان مدیریت فدرال آمریکا به مناطق مختلف آمریکا و ترغیب افراد برای دریافت واکسن این ویروس اشاره کرد.

این تلاش‌ها از سوی بایدن، آغاز مرحله جدیدی از اقدامات دولت آمریکا برای از بین بردن شک و تردید در میان مردم این کشور به منظور دریافت و گسترش دسترسی‌ها به این واکسن محسوب می‌شود.

بایدن در این خصوص گفت: ما قصد داریم به زودی اقداماتی جدی را برای به منظور رسیدن به وضعیت نرمال تا روز استقلال آمریکا انجام دهیم. کارهای زیادی هست که در دستور کار داریم و معتقدم که می‌توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

طبق آخرین اطلاعات، تاکنون 153 میلیون نفر از مردم آمریکا حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. اما به گفته مرکز کنرل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، سرعت واکسیناسیون در این کشور در طی هفته‌های اخیر کاهش داشته است.

کارشناسان می‌گویند که انتظار این کاهش سرعت واکسیناسون را داشتند اما تردید در دریافت واکسن که در پی تاخیر 11 روزه در ثبت واکسن جانسون اند جانسون در میان مردم به وجود آمد، به مشکلی جدی تبدیل شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا