اپل

حذف یک میلیون اپلیکیشن در اپ استور در سال 2020

اپل به‌تازگی اطلاعات جدیدی را از اقدامات خود برای مقابله با اپلیکیشن‌های مخرب و آسیب‌رسان به کاربران در فروشگاه اپل استور ارائه و اعلام کرد که در سال 2020 میلادی، از ثبت نزدیک به یک میلیون اپلیکیشن مخرب جلوگیری کرده است.

طبق اطلاعات منتشر شده، اهالی کوپرتینو در سال گذشته، مانع از انجام بیش از یک و نیم میلیارد دلار تراکنش مالی مشکوک و نامطمئن شدند و بدین طریق از کاربران خود در اپ استور محافظت کردند. اپل همچنین جزییات مربوط به مسدودسازی اپلیکیشن‌ها در اپ استور را منتشر و اعلام کرد:

  • بیش 48 هزار اپلیکیشن که دارای ویژگی‌های پنهان و ثبت‌نشده بودند، حذف شدند
  • بیش از 150 هزار اپلیکیشن به عنوان اسپم، کپی‌کت و یا گمراه‌کننده کاربران برای پرداخت‌های غیرضروری شناسایی و حذف شدند
  • حدود 95 هزار اپلیکیشن به دلیل تغییر عملکردشان و نقض قوانین اپ استور حذف شدند
  • و در نهایت، بیش از 215 هزار اپلیکیشن نیز به دلیل نقض قوانین مربوط به حریم خصوصی و ارائه درخواست‌هایی غیرمعقول برای دسترسی به اطلاعات کاربران حذف شدند

اما در این بین و علی‌رغم تلاش‌های اپل برای جلوگیری از بروز هرگونه سوءاستفاده و اقدامات خرابکارانه از طریق اپ استور، تعدادی از اپلیکیشن‌های مخرب توانستند از لایه‌های حفاظتی اپل عبور کنند و یا بیش از آنچه که باید، در اپ استور حضور داشتند.

به گفته اپل، هکرها در طی دو سال اخیر، نزدیک به 365 میلیون دلار از کاربران کلاهبرداری کردند که بخش عمده‌ای از این کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن‌های Fleeceware و ترغیب کاربران به پرداخت هزینه‌های بالای اشتراک ماهانه صورت گرفت.

در حال حاضر، حدود 1.8 میلیون اپلیکیشن در اپ استور حضور دارند و پیش‌بینی کارشناسان اپل حاکی از آن است که تنها 134 اپلیکیشن در سوءاستفاده 365 میلیون دلاری نقش داشتند.

اگرچه نمی‌توان هیچ توجیهی را برای عدم شناسایی و حذف این اپلیکیشن‌ها از اپ استور پذیرفت، اما تیم کوک مدیرعامل اپل اخیرا اعلام کرد که مهندسان این شرکت با بررسی‌های دقیق اپلیکیشن‌ها، هر هفته حدود 40 هزار اپلیکیشن را از میان 100 هزار اپلیکیشنی که تقاضای ثبت در اپ استور را ‌می‌دهند، حذف ‌می‌کنند.

این آمار و ارقام نشان ‌می‌دهد که تیم بررسی اپ استور، بسیار فراتر از آنچه ما تصور ‌می‌کنیم، در حال کار و تلاش برای ایجاد محیط امن در اپ استور برای کاربران است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا