بازیسونی

کمبود پلی استیشن 5 در سال 2022 نیز ادامه خواهد داشت

به نظر می‌رسد که مشکلات سونی در ساخت و تامین کنسول‌های پلی استیشن 5 جدی‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شد.

اخیرا بلومبرگ با انتشار گزارشی نوشت که احتمالا سونی در سال 2022 نیز با مشکلاتی در تولی پلی استیشن 5 و پاسخ به سفارشات خریداران این کنسول مواجه خواهد بود. این گزارش در حالی منتشر شد که به‌تازگی هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی در پیامی‌به سرمایه‌گذاران این شرکت هشدار داد که کمبود پلی استیشن 5 احتمالا تا چند سال آینده ادامه خواهد داشت.

توتوکی در این خصوص عنوان کرد: من فکر نمی‌کنم که تقاضا برای خرید پلی استیشن 5 در سال جاری کاهش یابد و اگر بخواهیم دستگاه‌های بیشتری از این کنسول را در سال آینده تولید کنیم، شرکت‌های طرف قرارداد و تامین‌کننده ما قادر به پاسخگویی به این حجم از درخواست‌ها نخواهند بود.

سونی در 31 مارس امسال عنوان کرد که توانسته تاکنون 7.8 میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5 را به فروش برساند که این عدد بیشتر ایز میزان فروش پلی استیشن 4 در طی پنج ماه نخست عرضه است. البته فروش پلی استیشن 4 نیز قابل توجه بود و به گفته سونی، تا پایان ماه مارس، این شرکت توانست 115.9 میلیون دستگاه از این کنسول را به خریداران تحویل دهد.

توتوکی در این رابطه نیز عنوان کرد: ما توانستیم بالع بر 100 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 را به فروش برسانیم و بعید می‌دانم که میزان درخواست‌ها به این زودی‌ها کم شد. وی عنوان کرد که برای تکرار این عملکرد موفق برای پلی استیشن 5، می‌بایست حجم تولیدات این کنسول را افزایش دهد.

اما آنچه سونی را به این مخمصه انداخته، کمبود قطعاتی چون تراشه‌ها و یا همان محصولات نیمه‌هادی است. این کمبود تراشه همچنین بر تولیدات سیستم‌های نینتندو سوییچ نیز تاثیر منفی گذاشته و بعید به نظر می‌رسد که این روند در ادامه سال بهتر شود.

با این حال، گفته می‌شود که سونی و نینتندو در حال اعمال تغییرات و بازگری سخت‌افزاری محصولات خود هستند تا بتوانند تا حدودی این کمبود تراشه را جبران کنند. اما هنوز جزییاتی در این خصوص منتشر شده و باید منتظر ماند و خبرهای روزهای بعد را دنبال کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا