ایرانتکنولوژی

معروف ترین نرم افزارهای حسابداری شرکتی در ایران

نرم افزار ها و سیستم های حسابداری و مالی شرکتی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نرم افزارهای شرکت‌های بزرگ و کوچک هستند که معمولا بیش‌تر شرکت‌ها و سازمان‌ها از آن به‌عنوان کلیدی‌ترین بخش نرم افزاری کمک می‌گیرند.

برای اینکه بتوانید یک نرم افزار مناسب حسابداری انتخاب کنید باید سعی کنید ویژگی‌های مهم هر نرم افزار را بررسی کنید و متناسب با نیاز کسب‌وکارتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

این روزها نرم افزارهای حسابداری امکانات و ویژگی‌های بسیار زیادی دارند اما برخی از این امکانات و ویژگی‌ها به گونه‌ای هستند که برای کسب و کار شما نفع چندانی ندارند و صرفا هزینه‌های شما را افزایش می‌دهند.

البته در این بین برخی از نرم افزارها هم وجود دارند که به کمک امکانات و ویژگی‌های‌شان کمک می‌کنند تا هزینه‌های کسب و کار شما به شکل ویژه‌ای کاهش پیدا کند. امکانات و ویژگی‌های نرم افزارهای حسابداری به گونه‌ای طراحی شده است که دقیقا مناسب کسب و کارها باشد و به همین خاطر باید دقت داشته باشید که نرم افزاری را انتخاب کنید که با کسب و کار شما هم‌خوانی دارد.

هم‌خوانی داشتن یک نرم افزار حسابداری با کسب و کار کمک می‌کند تا بتوانید در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه ممکن، جزییات مالی سازمان یا شرکت‌تان را کنترل کنید.

ویژگی‌های نرم افزارهای حسابداری برتر

معروف ترین نرم افزارهای حسابداری شرکتی در ایران

بهترین نرم افزارهای حسابداری امکانات بسیار گسترده‌ای دارند که شما باید به دقت آن‌ها را بررسی کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

در حقیقت می‌توان گفت که نرم افزارهای حسابداری شرکتی مانند تلفن‌های همراه امروزی هستند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی دارند اما شما در هنگام انتخاب باید با در نظر گرفتن ویژگی‌های مد نظرتان و همچنین بودجه‌تان، بهترین و به‌صرفه‌ترین مدل را انتخاب کنید.

در ادامه نگاه کوتاهی به ویژگی‌های نرم افزارهای حسابداری برتر ایران داشته‌ایم و سپس به بررسی بهترین نوع آن می‌پردازیم.

۱ـ ابری بودن نرم افزار

ابری بودن نرم افزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید در هر مکان و زمانی به اطلاعات نرم افزارتان دسترسی داشته باشید. البته باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که نرم افزارهای ابری باتوجه به امکان دسترسی بالاتر، نیازمند فراهم کردن امنیت بیش‌تری هستند.

۲ـ امکان پشتیبان‌گیری

امکان پشتیبان‌گیری یکی دیگر از مزیت‌های نرم افزارهای حسابداری است که البته این ویژگی در برخی از نرم افزارها به شکل بهتر و سریع‌تری صورت می‌گیرد. در برخی از نرم افزارها، شما می‌توانید با یک برنامه مشخص و منظم به‌صورت روزانه یا ساعتی از اطلاعات نرم افزارتان پشتیبان‌گیری کنید.

۳ـ امکان تعیین سطح دسترسی

یک نرم افزار حسابداری خوب علاوه‌بر به‌روزرسانی‌هایی که در زمان‌های مشخص ارائه می‌دهد و توانایی که در حفظ امنیت اطلاعات کاربران خود دارد باید بتواند میزان دسترسی هر بخش از سازمان به بخش‌های مختلف این نرم افزار را مشخص کند.

پس یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب نرم افزار حسابداری باید مورد توجه قرار دهید این است که بتوانید با آن نرم افزار محدوده دسترسی افراد مختلف به بخش‌ها و اطلاعات حسابداری را مشخص کنید.

در حقیقت با این کار می‌توان مشخص کرد که هر کدام از کارمندان و کارکنان سازمان به کدام قسمت‌های نرم افزار دسترسی داشته باشند. البته باید در نظر داشت که چنین نرم افزارهایی تا حد زیادی برای سازمان‌هایی مناسب هستند که نمی‌خواهند داده‌های آن‌ها برای کارمندان مشخص شود و استفاده از این ماژول برای استارت آپ‌ها و کسب‌وکارهایی که اطلاعات خاصی ندارند لزومی ندارد.

معروف ترین نرم افزارهای حسابداری شرکتی در ایران

معروف ترین نرم افزارهای حسابداری شرکتی در ایران

۱ـ نرم افزار حسابداری پارمیس

این شرکت نرم افزاری سال‌های نسبتا زیادی است که در فضای نرم افزارهای حسابداری فعالیت می‌کند و نرم افزارهای آن ویژگی‌های نسبتا خوبی دارد و برای شرکت‌های متوسط مناسب است.

۲ـ نرم افزار حسابداری شرکتی فرداد

شرکت نرم افزاری فرداد نیز از شرکت‌های نرم افزاری برتر ایران است که نرم افزارهای مالی و حسابداری نسبتا زیادی توسعه داده است که بسیاری از این نرم افزارها مورد استفاده کسب و کارهای متوسط و کوچک هستند.

از مزیت‌های نرم افزار این شرکت می‌توان پشتیبانی خوب اشاره کرد اما از بزرگترین عیب‌های آن باید به آپدیت نبودن نرم افزار و پیچیدگی‌های منو اشاره کرد.

۳ـ نرم افزار حسابداری فراپیام

گروه نرم افزاری فراپیام به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های مالی ـ حسابداری ایران در ۳ دهه گذشته شناخته می‌شود و بیش‌تر کسب‌وکارهای بزرگ و تراز اول کشور، این نرم افزار را برای شرکت خود انتخاب کرده‌اند.

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های این نرم افزار می‌توان به یکپارچه‌ بودن این نرم افزار با سایر نرم افزارهای شرکت،‌ امکان به‌روزرسانی دوره‌ای، ،‌ کیفیت بالای رابط کاربری و امنیت بالای آن اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزارهای مالی فراپیام به صفحه نرم افزار مالی و حسابداری فراپیام مراجعه کنید.ضمنا می توانید با مراجعه به سایت www.farapayam.com اطلاعات بیشتر در مورد فراپیام و نرم افزارهای این شرکت به دست بیاورید.

۴ـ نرم افزارهای حسابداری محک

گروه نرم افزاری محک نیز از معروف‌ترین نرم افزارهای حسابداری ایران است که کسب و کارهای زیادی از آن استفاده می‌کنند و برای کسب و کارهای متوسط امکانات مناسبی دارد. از معایب این نرم افزار می‌توان به محدودیت‌های آن برای کسب و کارهای بزرگ اشاره کرد.

۵ـ نرم افزار حسابداری پارسیان

گروه نرم افزاری پارسیان نیز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های نرم افزاری در بین شرکت‌های ایرانی شناخته می‌شود و نرم افزار آن ویژگی‌های مناسبی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط دارد اما باید در نظر داشته باشید که امکانات این نرم افزار نسبت به سایر رقبا بسیار کمتر است.

 

جمع‌بندی

نرم افزارهای حسابدار ویژگی‌های بسیار زیادی دارند و شما متناسب با نیاز سازمان و کسب و کارتان باید به سراغ یکی از آن‌ها بروید. برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری به ویژگی‌های آن نرم افزار و همچنین نیازهای کسب و کارتان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    قیمت احتمالی سری شیائومی می ۱۱ فاش شد

    مقایسه گلکسی S21 FE با شیائومی 11T پرو؛ تقابل دو قاتل پرچم‌دار

    قیمت تلویزیون شیائومی Mi TV 4A L32M5-5ASP مدل 32 اینچ

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا