اپل

‌‌آی‌مک ۲۰۲۱ در برابر ‌‌آی‌مک ۲۰۱۹؛ شباهت‌ها و تفاوت‌ها

اپل اخیرا از نسل جدید آی‌مک خود رونمایی کرد. محصولی با تغییراتی جدید که می‌تواند تجربه بهتری را از کار با این دستگاه برای کاربر به ارمغان آورد.

از به‌کارگیری پردازنده قدرتمند M۱ گرفته تا طراحی ظاهری جدید و استفاده از بدنه‌ای باریک که می‌تواند نگاه هر خریداری را به خود جلب کند. بی‌تردید این آی‌مک می‌تواند بهترین گزینه برای آن‌هایی باشد که می‌خواهند برای اولین بار از یک آی‌مک استفاده کنند.

اما آن‌هایی که مدل قبلی یعنی ۲۰۱۹ آی‌مک را خریداری کرده‌اند و از کاربران این محصول هستند، چطور؟ آیا ویژگی‌های جدید آی‌مک ۲۰۲۱، آنقدری هست که بتواند آن‌ها را برای کنار گذاشتن مدل قبلی و انتخاب نسخه جدید مجاب کند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

اولین چیزی که با نگاه کردن به آی‌مک ۲۰۲۱ توجهتان را به خود جلب می‌کند، طراحی و ظاهر آن با مدل سال ۲۰۱۹ است. در واقع، اپل دست به یک خانه‌تکانی اساسی زده و این باور را در ذهن کاربران شکل داده که آی‌مک ۲۰۱۹ قدیم شده است.

اگرچه هر دو مدل از یک اندازه برخوردارند، اما آی‌مک جدید از میزان حاشیه نمایشگر کمتری بهره می‌برد و این باعث شده تا مهندسان اپل بتوانند یک نمایشگر بزرگ‌تر ۲۴ اینچی را در دل این محصول تعبیه کنند. این در حالی است که آی‌مک ۲۰۱۹، علی‌رغم برخورداری از ابعادی یکسان، به نمایشگر ۲۱.۵ اینچی مجهز شده است.

آی‌مک 20231 در برابر ‌‌آی‌مک 2019

از طرفی دیگر، آی‌مک ۲۰۲۱ اپل بسیار باریک طراحی شده و ضخامت بدنه آن نیز برابر با ۱۱.۵ میلیمتر هنوان شده است.

رنگ‌بندی

اپل امسال آی‌مک‌هایی با رنگ‌بندی‌های متنوعی را عرضه کرده است. بدین معنی که کاربر می‌تواند از میان هفت رنگ آبی، سبز، صورتی، نقره‌ای، نارنجی و بنفش، زیباترین مدل به سلیقه خود را انتخاب کند.

آی‌مک 20231 در برابر ‌‌آی‌مک 2019

همانطور که می‌دانید اپل امسال سه نسخه آی‌مک را عرضه کرده که تنها مدل پایه ۱۲۹۹ دلاری با چهار رنگ (آبی، سبز، صورتی و نقره‌ای) عرضه می‌شود و مدل‌های ۱۴۹۹ و ۱۶۹۹ دلاری در هر هفت رنگ ذکرشده قابل خرید خواهند بود.

صفحه نمایش

پیشتر نیز اشاره شد که آی‌مک ۲۰۲۱ به نمایشگر ۲۴ اینچی مجهز شده که از رزولوشن بالاتر و ابعاد بزرگ‌تر نسبت به آی‌مک ۲۰۱۹ بهره می‌برد. به گفته اپل، در آی‌مک جدید از نمایشگر رتینا ۴.۵K استفاده شده که تا بیش از یک میلیارد رنگ را پشتیبانی می‌کند.

آی‌مک 20231 در برابر ‌‌آی‌مک 2019

این در حالی است که آی‌مک ۲۰۱۹، نه تنها از نمایشگر ۲۱.۵ اینچی برخوردار است بلکه رزولوشن نمایشگر آن نیز برابر با ۴۰۹۶ در ۲۳۰۴ پیکسل عنوان شده که اگر عدد پایینی نیست اما در مقایسه با آی‌مک ۲۰۲۱، حرفی برای گفتن ندارد.

قابلیت‌هایی برای برقراری جلسات از راه دور

آی‌مک ۲۰۲۱ اپل به یک میکروفون، دوربین و سیستم استریو مجهز شده که از کیفیت بالایی برخوردارند. در آی‌مک ۲۰۱۹ از یک دوربین فیس تایم ۷۲۰p استفاده شده که در مدل جدید، دوربین فیس تایم اچ‌دی ۱۰۸۰p به کار رفته است.

با این امکانات، کاربر می‌تواند به راحتی در جلسات ویدیویی از راه دور شرکت کنند و از کیفیت صدا و تصویر مناسب بهره ببرد. به گفته اپل، در آی‌مک جدید از سه میکروفون با فناوری جدید استفاده شده که قادر است صدای کاربر را تشخیص و آن را از نویزهای بک‌گراند تمییز دهد.

آی‌مک 20231 در برابر ‌‌آی‌مک 2019

از طرفی دیگر، آی‌مک ۲۰۲۱ به سیست‌می‌با شش اسپیکر و کیفیت صدای استودیویی مجهز شده که از قابلیت صوت فضایی (Spatial Audio) نیز پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب، صدایی با وضوح و کیفیت بالا به گوش کاربر خواهد رسید.

ویژگی‌های ارتباطی

در کما تعجب، باید گفت که آی‌مک ۲۰۱۹ در این زمینه به نسبت آی‌مک ۲۰۲۱ برتری دارد. اپل امسال در آی‌مک جدید خود چهار درگاه تعبیه کرده که شامل دو درگاه تاندربولت یا USB ۴ و دو درگاه USB ۳ برای نسخه‌های ۱۴۹۹ و ۱۶۹۹ دلاری می‌شوند.

اما آی‌مک ۲۰۱۹ به درگاه‌های بیشتری مجهز شده که از جمله آن‌ها می‌توان به USB-A، USB-C و درگاه SD اشاره کرد. بنابراین، اگر قصد انتخاب آی‌مک ۲۰۲۱ را دارید باید به فکر خریدهاب USB نیز باشید.

آی‌مک 20231 در برابر ‌‌آی‌مک 2019

عملکرد

جای شکی نیست که محصولات جدید اپل با قدرت پردازشی بالاتر و عملکردی بهینه‌تر وارد بازار می‌شوند. این مسئله در خصوص آی‌مک جدید این شرکت نیز صدق می‌کند. اپل امسال برای اولین بار از پردازنده قدرتمند M۱ در یک آی‌مک استفاده کرده است.

این تراشه توسط مهندسان اپل تولید شده و جای پردازنده‌های شرکت اینتل را گرفته است. به لطف طراحی این تراشه، آی‌مک‌های جدید اپل هم باریک‌تر و هم قوی‌تر خواهند بود. به گفته این شرکت، آی‌مک ۲۰۲۱ قادر است تا ۸۵ درصد سرعت پردازشی بیشتر  و تا دو برابر توان گرافیکی بالاتر را نسبت به آی‌مک ۲۰۱۹ به ارمغان آورد.

آی‌مک 20231 در برابر ‌‌آی‌مک 2019

از طرفی دیگر، تراشه M۱ این امکان را برای دستگاه‌های مک جدید اپل فراهم می‌کند تا بتوانند اپلیکیشن‌ها و بازی‌های آیفون و آیپد را نیز اجرا کنند. همچنین، آی‌مک ۲۰۲۱ به حافظه ذخیره‌سازی بالاتری مجهز شده و می‌توان ظرفیت حافظه آن را تا دو ترابایت ارتقا داد.

جمع‌بندی

اگر از کاربران آی‌مک ۲۰۱۹ هستید و به دنبال ارتقای سیستم خود هستید، آی‌مک ۲۰۲۱ می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای انتخاب باشد. محصولی که یک سروگردن از مدل‌های قبلی خانواده خود بالاتر است و می‌تواند سیست‌می‌درخور برای انجام فعالیت‌های کاری یا سرگرمی‌باشد. آی‌مک ۲۰۲۱ به لطف تراشه M۱ می‌تواند از پس انواع کارهای سنگین و نیاز به توان پردازشی بالا برآید.

آی‌مک 20231 در برابر ‌‌آی‌مک 2019

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا