تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

تماس تصویری گروهی ماه آینده به تلگرام اضافه می‌شود

تماس تصویری در ایام همه‌گیری کرونا به ابزاری کاربردی برای ارتباط میان میلیون‌ها انسان بدل شد و حال اپلیکیشن تلگرام نیز قصد دارد برای جا نماندن از رقبای خود، قابلیت تماس تصویری گروهی را در ماه آینده میلادی به پلتفرم خود اضافه کند.

پاول دوروف، مدعامل تلگرام با ارسال پیامی‌در کانال رسمی‌خود در تلگرام از اضافه شدن این قابلیت خبر داد و نوشت: ما در ماه مه میلادی، بعد ویدیویی را به چت‌های صوتی خود اضافه و تلگرام را به یک پلتفرم قدرتمند برای تماس‌های تصویری گروهی تبدیل خواهیم کرد.

دوروف با تاکید بر قابلیت‌هایی چون اشتراک صفحه نمایش، رمزنگاری، حذف نویز و پشتیبانی در تبلت و سیستم‌های دسکتاپ، عنوان کرد که یک ابزار مدرن ویدیوکنفرانس در اختیار کاربران خواهد بود که با رابط کاربری تلگرام، سرعت و پیام‌های رمزنگاری‌شده همراه شده است.

تلگرام اگرچه در طی سال‌های اخیر، بسیاری از قابلیت‌های جدید را زودتر از رقبا به پلتفرم خود اضافه کرده اما در خصوص تماس‌های ویدیویی نتوانسته آنچنان که باید و شاید موفق و البته سریع عمل کند. این شرکت در ماه آگوست گذشته، قابلیت تماس تصویری نفر به نفر را به اپلیکیش خواهد اضافه کرد و حالا بعد از گذشت چند ماه، قرار است که تماس تصویری گروهی به این پلتفرم اضافه شود.

در آوریل 2020، تعداد کاربران تلگرام از مرز 400 میلیون نفر عبور کرد و به گفته این شرکت، همه‌گیری ویروس کرونا و نیاز به ابزاری برای برقراری ارتباط‌های تصویری میان کاربران، موجب شد تا این پلتفرم با رشد محسوسی در تعداد کاربران خود مواجه شود.

با این حال، تلگرام همواره تاکید کرده که روی قابلیت‌های امنیتی تماس‌های تصویری گروهی وسواس و حساسیت زیادی دارد و شاید یکی از دلایل تاخیر در عرضه این قابلیت، فراهم آوردن بستری امن برای این ارتباط بوده است.

همانطور که در پست دوروف آمده، وی تاکید زیادی بر قابلیت ارسال پیام‌ها به صورت رمزنگاری‌شده داشت و شاید از این طریق سعی داشت تا کنایه‌ای به ضعف امنیتی پلتفرم رقیب خود در این حوزه یعنی زوم بزند که مسائل پیرامون حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران در این شبکه اجتماعی در طی ماه‌های اخیر، خبرساز شده بود.

همچنین، مدیرعامل تلگرام از عرضه نسخه جدیدی از تلگرام وب خبر داد که قرار است مجهز به قابلیت تماس تصویری مبتنی بر وب در اختیار کاربران قرار گیرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا