تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

عرضه اولیه سهام تلگرام در بورس تا دو سال آینده

شرکت تلگرام قصد دارد تا در دو سال آینده عرضه اولیه سهام خود در بورس را آغاز کند و طبق آخرین برآوردها، ارزش این شرکت چیزی بین 30 تا 50 میلیارد دلار عنوان شده است.

روزنامه روسی ودوموستی در گزارشی به نقل از چند منبع مطلع نوشت که زمان عرصه اولیه سهام تلگرام به شرایط بازار بستگی خواهد داشت و این فرآیند در یکی از حالت‌های مدل سنتی، عرضه مستقیم و یا به صورت ادغام با یک شرکت خرید خاص (SPAC) انجام خواهد شد.

در حال حاضر، تلگرام در حال بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط بازار به منظور انتخاب مناسب‌ترین منطقه برای عرضه اولیه سهام خود است طبق گفته‌های منابع روزنامه ودوموستی، بهترین و مناسب‌ترین راهکار برای تلگرام، عرضه اولیه سهام این شرکت به صورت مستقیم در بازار بورس نزدک آمریکا و یا بازار بورس هنگ کنگ است.

اگرچه هنوز تلگرام واکنشی را در قبال این خبر و عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس نشان نداده اما طبق گزارش منتشرشده، بازار بورس هنگ کنگ می‌تواند بهترین گزینه باشد چرا که بالغ بر 40 درصد از کاربران تلگرام از کشورهایی آسیایی هستند.

اگر این خبر صحت داشته باشد و در سال 2023 شاهد عرضه اولیه سهام تلگرام باشیم، احتمالا این میزان کاربر به 50 درصد خواهند رسید و پیش‌بینی می‌شود که تعداد کاربران این اپلیکیشن نیز تا آن زمان از مرز یک میلیارد نفر نیز عبور کند.

تلگرام فعالیت خود در سال 2013 و با تاکید روی امنیت و حفاظت از حریم شخصی کاربران آغاز کرد. در این اپلیکیشن، هیچ تبلیغی نمایش داده نمی‌شود و طبق آخرین اطلاعات، بیش از 500 میلیون کاربر فعال از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. بخش قابل توجهی از کاربران این پلتفرم در ارزهای دیجیتال و دیگر فعالیت‌های مرتبط فعالیت دارند.

تلگرام در ماه گذشته توانست از طریق فروش اوراق قرضه، درآمدی معادل یک میلیارد دلار را به دست آورد. هنوز جزییاتی در این خصوص منتشر نشده اما پاول دوروف، مدیرعامل و بنیانگذار تلگرام در این خصوص اعلام کرد که این فعالیت‌ها با حمایت برخی از بزرگ‌ترین و مشهورترین سرمایه‌گذاران در سراسر جهان همراه شده است. دوروف عنوان که چنین درآمدهایی می‌تواند به تلگرام در افزایش تعداد کاربران خود در سراسر جهان کمک کند و علاوه بر متعهد بودن به ارزش‌ها و اصول خود، استقلال خود را نیز حفظ کند.

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند بازار بورس هنگ کنگ را به گزینه‌ای مناسب‌تر نسبت به نزدک تبدیل کند، چالش‌هایی است که اخیرا میان تلگرام و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به وجود آمده و از تلگرام خواسته شده تا پروژه ارز دیجیتال خود موسوم به Telegram Open Network را متوقف کند. تلگرام در سال 2018 از طریق پیش‌فروش ارز دیجیتال خود توانست سرمایه‌ای معادل 1.7 میلیارد دلار را جذب کند.

یک سال بعد یعنی در سال 2019 اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، تلگرام را به دادگاه کشاند و مدعی شد که این سرمایه جمع‌آوری شده از طریق تلگرام، غیرقانونی است. در نهایت، تلگرام وادار به بازگرداندن بخش زیادی از این سرمایه به سرمایه‌گذاران شد و پرداخت جریمه 18.5 میلیون دلاری را نیز پذیرفت.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا