پهپادتکنولوژیصنعت هوایی

با خودروی پرنده «آسکا» آشنا شوید

فناوری تولید پهپاد در طی سال‌های اخیر رشد محسوسی را تجربه کرده و این پیشرفت زمینه‌ساز تغییراتی در صنعت حمل‌ونقل هوایی شده است. به طوری که اکنون شرکت‌های زیادی به تولید خودروهای پرنده روی آورده‌اند.

اگرچه هنوز این خودروها در آغاز راه خود قرار دارند و می‌بایست تست‌های متعددی را برای اخذ مجوز پرواز در آسمان‌ طی کنند، اما دیر یا زود این رویای بشر برای پرواز در آسمان با خودروهای پرنده به واقعیت تبدیل خواهد شد و افراد خواهند توانست با این دستاورد، از شهری به شهر دیگر بروند.

در همین رابطه،  اخیرا شرکتی به نام NFT موفق به طراحی و ساخت خودروی پرونده‌ای به نام آسکا (ASKA) شده که می‌تواند گامی‌بزرگ در راستای دستیابی به این خواسته بشری باشد. شرکت NFT از این محصول به عنوان اولین خودروی پرنده با قابلیت رانندگی در زمین در جهان یاد کرده است.

این خودروی پرنده به مانند خودروهای تسلا، از باتری‌های الکتریکی بهره می‌برند و می‌توان به راحتی آن را شارژ کرد. از طرفی دیگر، می‌توان از ایستگاه‌های شارژ موجود نیز که برای خودروهای الکتریکی تعبیه شده‌اند، برای شارژ باتری این پرنده آهنین بهره برد.

و اما در خصوص طراحی و مشخصات آسکا باید گفت که این خودروی پرنده از به چهار موتور روی بازوهای تاشونده و دو موتور روی بال‌ها مجهز شده است. برای بلند شدن عمودی این خوروی پرنده از زمین، این بال‌ها با کمک دو موتور ذکرشده به حالت عمودی در می‌آیند تا خودرو از زمین ارتفاع بگیرد و پس از رسیدن به ارتفاعی مشخص، به حالت افقی و همانند هواپیماهای معمولی در می‌آیند.

به گفته شرکت سازنده، در این خودروی پرنده یک چتر نجات تعبیه شده و شخص خریدار نیز می‌بایست قبل از پرواز، آموزش‌هایی را برای دریافت گواهینامه پرواز با این خودروی پرنده طی کند. نمونه اولیه این خودروی پرنده اخیرا تولید شده و تا سال آینده نیز مراحل توسعه نهایی آن انجام خواهد شد. گفته می‌شود که فرآیند اخذ مجوز و تولید انبوه آن بین سال‌های 2022 تا 2025 به پایان خواهد رسید.

با خودروی پرنده «آسکا» آشنا شوید

البته برای استفاده از این خودروی پرنده، می‌بایست زیرساخت‌هایی همانند محل مناسب برای پرواز عمودی را برای آن فراهم کرد. به گفته شرکت سازنده، فضای خالی 20 در 25 متر برای نشستن و پرواز این خودروی پرنده نیاز است.

این پرنده آهنین به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند تا چهار سرنشین را با خود حمل کند و با حداکثر سرعت 70 مایل بر ساعت (112 کیلومتر بر ساعت) در آسمان به پرواز درآید. شرکت سازنده از جدیدترین سیستم تامین نیروی الکتریکی در این خودروی پرنده استفاده کرده تا بتواند قدرت پیمایش بیشتری را برای این محصول به ارمغان آورد.

با خودروی پرنده «آسکا» آشنا شوید

در حال حاضر، این خودروی پرنده می‌تواند با یک بار شارژ، تا مسافتی معادل 400 کیلومتر را بپیماید. همچنین در آینده و با توجه به تغییراتی که در این خودروی پرنده لحاظ خواهد شد، می‌توان از منابع دیگری همچون هیدروژن نیز به عنوان انرژی تامین‌کننده نیروی پرواز استفاده کرد.

اما قطعا خرید چنین خودروی پرنده‌ای برای هر کسی امکان‌پذیر نخواهد بود. طبق آخرین شنیده‌ها، این محصول با قیمت تقریبا 729 هزار به فروش خواهد رسید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا