اپل

آیپد پرو جدید اپل مجهز به تراشه M1 رونمایی شد

مطابق با انتظارات، اپل در جریان کنفرانس ماه آوریل خود از نسل جدید آیپد پرو پرده برداشت.

محصولی که همانند مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک مینی این شرکت که چندی پیش معرفی شدند، به تراشه جدید هشت هسته‌ای M1 مجهز شده است. اپل در این مراسم اعلام کرد که این تراشه قادر است عملکرد این دستگاه را تا حد زیادی نسبت به مدل‌های پیشین ارتقا دهد.

طبق ادعا اپل، عملکرد گرافیکی آیپد پرو جدید حدود 1500 برابر سریع‌تر شده است. همچنین این تراشه، چند قابلیت جدید را نیز برای آیپد پرو 2021 اپل به دنبال آورده که شامل نسل جدید Neural Engine شانزده هسته‌ای به همراه پردازنده پیشرفته‌ سیگنال تصویری ‌می‌شوند.

اپل اعلام کرد که در مدل‌های وای فای، ‌می‌توان با یک بار شارژ باتری، تا 10 ساعت از دستگاه استفاده کرد که این مدت زمان در مدل‌های وای فای و سلولار به 9 ساعت ‌می‌رسد. این محصول از درگاه تاندربولت 3 و USB4 به همراه فناوری mmWave 5G پشتیبانی ‌می‌کند.

به گفته اپل، سرعت این تبلت در حالت 5G تا 4 گیگابیت بر ثانیه نیز خواهد رسید. همچنین، پشتیبانی از eSIM نیز در آیپد پرو جدید تعبیه شده است. از دیگر تغییرات این محصول ‌می‌توان به ارتقای دوربین دستگاه اشاره کرد.

طبق اعلام اپل، فناوری ISP و اسکنر لیدار به‌کار رفته در دوربین این آیپد پرو ‌می‌توانند جزییات دقیق و باورنکردنی را در محیط‌های کم نور ثبت کنند. همچنین سیستم دوربین TrueDepth نیز در قسمت جلویی دستگاه تعبیه شده که امکان آنلاک کردن تبلت از طریق فناوری تشخیص چهره را فراهم ‌می‌کند.

در این سیستم از یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 120 درجه‌ای استفاده شده است. این دوربین به قابلیتی جدید به نام Center Stage مجهز شده که برای برقراری تماس ویدیویی بسیار کاربردی خواهد بود.

آیپد پرو امسال از اپل پنسل و اسمارت کیبورد فولید به همراه مجیک کیبورد پشتیبانی ‌می‌کند. همچنین سازگاری با دسته‌های ایکس باکس و پیش استیشن 5 نیز به این تبلت اضافه شده است. به گفته اپل، در ساخت این تبلت از آلومینیوم بازیافت‌شده استفاده شده است.

آیپد پرو جدید اپل مجهز به تراشه M1 رونمایی شد

و اما در خصوص دیگر مشخصات این محصول باید گفت که آیپد پرو در دو مدل 11 و 12.9 اینچی عرضه ‌می‌شود که رم آن تا 16 گیگابایتی و حافظه داخلی آن نیز تا دو ترابایت قابل انتخاب خواهد بود. همچنین یک کابل شارژ USB-C یک متری به همراه آداپتور 20 واتی USB-C درون باکس این محصول تعبیه شده است.

مدل 11 اینچی آیپد پرو امسال از باتری 28.56 وات ساعتی بهره ‌می‌برد و مدل بزرگ‌تر نیز به باتری 40.88 وات ساعتی مجهز شده است. همچنین در نسخه 12.9 اینچی از نمایشگری مینی LED و فناوری Liquid Retina XDR استفاده شده است.

میزان رزولوشن این نمایشگر برابر با 2732 و 2048 پیکسل عنوان شده است که در کنار 10 هزار مینی LED ‌می‌توانند حداکثر روشنایی 1000 نیتی را به ارمفان آورند. مدل کوچک‌تر از نمایشگر معمولی Liquid Retina با رزولوشن 2388 در 1688 و حداکثر روشنایی 600 نیت بهره ‌می‌برد.

قیمت مدل پایه 11 اینچی (نسخه وای فای) برابر با 799 دلار و نسخه وای فای به همراه سلولار برابر با 999 دلار تعیین شده است. برادر بزرگ‌تر نیز به ترتیب برابر با 1099 و 1299 دلار به فروش خواهد رسید. فروش این تبلت از نیمه دوم ماه مه آغاز خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا